ZORUNLU DERSLER | ||||||||||
I. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S |
T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT103 | TASARIMA GİRİŞ I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
İç mekân düzenleme çalışmalarında, mevcut mekânların tanımlanması, uygulanacak olan tasarım ile ilgili programların tespit yöntemlerinin saptanması, tasarıma veri oluşturacak öğelerin ve tasarım ilkelerinin araştırılması, belirlenmesi ve bu çalışma sonucu elde edilen verilerin seçilen mekân üstünde irdelenerek projelendirilme çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır. |
||||||||||
2. | İÇT107 | TEKNİK RESİM VE TASARI GEOMETRİ | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
İç mimarlık öğrencilerinin eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları çizebilecek ve tasarlayabilecek düzeye getirmek, tüm tasarımların alt yapısı olan geometriye ve geometrik alt yapılara hâkim olabilme yeteneğini sağlamak amaçlanmaktadır. İç mimarlık mesleğine ilk adımın atıldığı bu derste, mevcut mekânların tanımlanması, uygulanacak tasarım ile ilgili programların tespit yöntemlerinin saptanması, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılarak belirlenmesi ve mevcut mekâna uygulanması yöntemleri üzerinde durulmaktadır. Standart teknik resim çizim kurallarını basit geometrik çizimler yardımıyla tanıtmak, nokta, doğru ve düzlemin izdüşümlerini çizmek, basit ve karmaşık cisimlerin izdüşümlerini çizmek, uzay geometrinin asal formlarını tanıtmak. |
||||||||||
3. | İÇT111 | RENK VE ANLATIM TEKNİKLERİ I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Renk, armoni bilgisi ve çeşitli boya teknikleri ile madde anlatımlarını içerir. Kademeli olarak farklı boyutlarda objelerin yapısal özellikleri üzerinde durularak göz-beyin-el ilişkisinin güçlendirilmesi, kullanılacak bilgi ve becerinin mimariye yönelik çalışmalarda geliştirilmesi dersin temel çıktıları arasındadır. | ||||||||||
4. | İÇT115 | İÇ MEKANDA KAVRAM | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Mekan tasarımı disiplininde kavram geliştirme sürecinin tanımlanması ve kavram geliştirmeye yönelik uygulama çalışmalarıyla tasarım sürecinin başlangıç aşamaları için bir alt yapı oluşturmak amaçlanmıştır. Dersin içerdiği konular: Kavram ve konsept terimleri, Tasarımda yaratıcılık Kavram geliştirme süreci, Soyutlama ve yorumlama terimleri, Fikri dönüştürme teknikleri ve Tasarım sürecinin başlangıç aşaması. |
||||||||||
5. | YDL101 | YABANCI DİL I | Z | 2 | 1 | 0 | 3 | 2.5 | 5 | |
Bu derste amaç öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, derste işlenen konular doğrultusunda, öğrencilere kendilerini İngilizce dilinde başlangıç düzeyinde sözel ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için gerekli becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, okuma, anlama, eleştirel yorum ve tartışma; temel sözel becerileri (bireysel, ikili ve grup içi); üst yazı yazma teknikleri, bir sorunu ve o soruna dair çözümleri ele alan kompozisyon yazımı, konuşma hazırlama teknikleri kendini tanıtmak, yaşadığı şehri tanıtabilmek, meslek grupları, ulaşım araçları ve bazı temel terimler gibi temel konulara ağırlık verilerek öğrencilerin İngilizceye genel bir giriş yapmaları hedeflenmektedir. | ||||||||||
6. | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
Ders kapsamında modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınmaktadır. Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Dersin amacı, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. | ||||||||||
7. | TDL101 | TÜRK DİLİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmektir. Bu ders kapsamında öğrencilere akademik metin kavramı tanıtılmakta, alan ile ilgili akademik okumalar yapılırken eleştirel düşünme araçları da sunulmaktadır. Okunan akademik metinler dönem boyunca hem yapısal hem de içerik odaklı incelenmektedir. | ||||||||||
8. | DOY101 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | |
Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
II. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT116 | İÇ MEKAN ANALİZİ | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Bu dersin amacı, mekânı oluşturan çevresel faktörlerin belirlenmesi, analiz edilmesi ve bu çevresel faktörlerin tasarım sürecini nasıl yönlendireceğinin tespit edilmesidir. Dersin içeriği çevresel faktörleri tanıma ve analizini yapabilme, iç mekan unsurlarında analizleri farklı yöntemlerle yapabilme yetilerinin geliştirilmesidir. Ayrıca tasarım sürecinde çevresel faktörlerden kaynaklı sorunları belirleme ve bu sorunlara çözümler üretebilme becerisinin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır. |
||||||||||
2. | İÇT104 | TASARIMA GİRİŞ II | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
Ders kapsamında iç mekân düzenleme çalışmalarında, mevcut mekanların tanımlanması, uygulanacak olan tasarım ile ilgili programların tespit yöntemlerinin saptanması, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılması, belirlenmesi ve bu çalışma sonucu elde edilen verilerin seçilen mekan üstünde irdelenerek projelendirilme çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır. |
||||||||||
3. | İÇT108 | TEKNİK RESİM VE PERSPEKTİF | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
İç mimarlık öğrencilerine eğitimleri süresinde ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları çizimler ile ilgili teknik kural ve bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. İç mimarlık mesleğine ilk adımın atıldığı bu derste, mevcut mekânların tanımlanması, uygulanacak tasarım ile ilgili programların tespit yöntemlerinin saptanması, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılarak belirlenmesi ve mevcut mekana uygulanması yöntemleri üzerinde durulmaktadır. Tek ve çift kaçmalı perspektif çizimlerinin yapılması, görünüş çizimleri ve kesit çalışmaları yapılmaktadır. |
||||||||||
4. | İÇT110 | YAPI BİLGİSİ | Z | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 3 | |
Yapı ve yapı temel kavramları hakkında genel bir bilgilendirme yapılması ve iç mekânı düzenleyecek olan iç mimar adayına bu iç mekânın kabuğu hakkında strüktürel ve detaya yönelik bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
||||||||||
5. | YDL102 | İNGİLİZCE II | Z | 2 | 1 | 0 | 3 | 2.5 | 5 | |
İngilizce 2 dersi, öğrencilerin temel İngilizce bilgisini arttırmayı hedefler. Dersin içeriği, öğrencinin temel konularda kendisini ifade etmesini ve cümleler kurarken kullanacağı temel dilbilgisi yapılarını içerir. Dersin amacı, öğrencilere lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı ve okuduğunu anlama becerilerini kazandırmaktır. | ||||||||||
6. | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
Bu ders kapsamında siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye ve 1950 -1960 yılları arası Türkiye ele alınmaktadır. | ||||||||||
7. | TDL102 | TÜRK DİLİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
Bu ders kapsamında öğrencilere akademik yazma becerilerini kazandırma çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda, Türkçe metin oluşturma, metnin bölümlerini oluşturma ve alıntı yapma, aynı zamanda da sözlü anlatım becerilerinin kazandırılmasına yönelik hem teorik hem de pratik çalışmalar yapılmaktadır. | ||||||||||
8. | İÇT112 | RENK VE ANLATIM TEKNİKLERİ II | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Renk, armoni bilgisi ve çeşitli boya teknikleri ile madde anlatımlarını içerir. Kademeli olarak farklı boyutlarda objelerin yapısal özellikleri üzerinde durularak göz-beyin-el ilişkisinin güçlendirilmesi, kullanılacak bilgi ve becerinin mimariye yönelik çalışmalarda geliştirilmesi dersin temel çıktıları arasındadır. |
||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
III. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT201 | PROJE I | Z | 3 | 4 | 0 | 7 | 5 | 8 | |
Öğrencilerin iç mimari tasarım süreci içerisinde sorunları belirleme, bilgi toplama, bunları değerlendirme, özgün çözümler geliştirme ve sonuca ulaşabilecek olanları sentezleyerek sunma aşamalarını deneyimlemesi amaçlanmaktadır. Dersin içeriğinde; kabin, kulübe, karavan, penthouse, kır evi gibi küçük ölçekli barınma yapılarının kabuk ve iç mekân tasarımı üzerine yoğunlaşılacaktır. Bu küçük ölçekli yapıların tasarımı süresinde; öğrencilerin belirlenen sahanın analizini yapabilecek, çalışmanın bağlamı dâhilinde kavram ve konsepti belirleyebilecek, mekânsal ilişkileri ve organizasyonları kurgulayabilecek ve karar verdiği tüm bu tasarım kararlarının çatkısını ve detaylarını çözebilecek becerileri kazanacağı öngörülmektedir. |
||||||||||
2. | İÇT203 | MALZEME I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | |
Malzemenin iç yapı özelliklerine göre sınıflandırılması, kuvvet etkilerine karşı gösterdiği davranışların incelenmesi, malzeme ve mekânda ısı, su, ses, güneş, yangın ve korozyona karşı alınması gereken önlemlerin belirlenmesini içerir. |
||||||||||
3. | İÇT205 | YAPI DONATIMI I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Öğrencilere en temel düzeyde kaba ve ince yapı ile ilgili detay çözme becerisi kazandırmak amaçlanmıştır. Dersin içeriği, yapı kavramı, Duvarlar, Döşemeler, Kapılar ve Pencerelerin çeşitli ölçeklerde çizimi ve detaylandırılmasıdır. |
||||||||||
4. | İÇT207 | TASARIM TARİHİ I | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | |
Başlangıcından 19.Yüzyıla kadar iç mekân ve mobilyanın geçirdiği evrelerin konu edildiği derste; mekân, mobilya ve tamamlayıcı öğelerde biçimsel özellikler ile üretim teknolojisinin gelişimi üzerinde durulmaktadır. |
||||||||||
5. | İÇT211 | MOBİLYAYA GİRİŞ I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Mobilyada işlev, mekân ilişkisi, antropometrik veriler, ölçü, ölçülendirme gibi temel konuların sınıf içi uygulamalarla detaylandırılması ve derste değerlendirerek pekiştirilmesi hedeflenmektedir. |
||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
IV. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT202 | PROJE II | Z | 3 | 4 | 0 | 7 | 5 | 8 | |
Öğrencilerin iç mimari tasarım süreci içerisinde sorunları belirleme, bilgi toplama, bunları değerlendirme, özgün çözümler geliştirme ve sonuca ulaşabilecek olanları sentezleyerek sunma aşamalarını deneyimlemesi amaçlanmaktadır.Villa, kır evi, loft, yurt kompleksi, otel odaları gibi büyük ölçekli barınma yapılarının kabuk ve iç mekân tasarımı üzerine yoğunlaşılacaktır. Bu büyük ölçekli konut yapılarının tasarımı süresinde; öğrencilerin belirlenen sahanın analizini yapabilecek, çalışmanın bağlamı dâhilinde kavram ve konsepti belirleyebilecek, mekânsal ilişkileri ve organizasyonları kurgulayabilecek ve karar verdiği tüm bu tasarım kararlarının çatkısını ve detaylarını çözebilecek becerileri kazanacağı öngörülmektedir. |
||||||||||
2. | İÇT204 | YAPI DONATIMI II | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
İç mimaride tasarım ile teknoloji ilişkisini yapı tesisatı bağlamında irdelemek, teknolojik gelişmelere bağlı olarak yapılarda ısıtma-havalandırma tesisatlarının iç mimari tasarım ve uygulamalara etkilerini ortaya koymak, mekan ile tesisat arasındaki ilişkiyi en uygun şekilde tasarımlarına yansıtabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. | ||||||||||
3. | İÇT206 | TASARIM TARİHİ II | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | |
19.Yüzyıl’dan günümüze kadar, iç mekan ve mobilyanın geçirdiği evrelerin konu edildiği derste; mekan, mobilya ve tamamlayıcı öğelerde biçimsel özellikler ile üretim teknolojisinin gelişimi, sosyal ve ekonomik boyutlarıyla ele alınmaktadır. |
||||||||||
4. | İÇT210 | MOBİLYADA STRÜKTÜR | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
'Mobilyaya Giriş' temelinden hareketle, mobilyada malzeme ve teknolojik araştırmaların irdelenmesi, mobilya strüktürüne ait temel bilgilerin sınıf içi uygulamalarla detaylandırılarak, derste değerlendirerek pekiştirilmesi hedeflenmektedir. |
||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
V. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT301 | PROJE III | Z | 3 | 4 | 0 | 7 | 5 | 8 | |
Bu ders ile öğrencilerin iç mimari tasarım süreci içerisinde sorunları belirleme, bilgi toplama, bunları değerlendirme, özgün çözümler geliştirme ve sonuca ulaşabilecek olanları sentezleyerek sunma aşamalarını deneyimlemesi amaçlanmaktadır. Dönem süresince, belirlenen markaların stant tasarımı üzerine yoğunlaşılacaktır. Stant yapıların tasarımı süresinde; öğrencilerin belirlenen sahanın analizini yapabilecek, çalışmanın bağlamı dâhilinde kavram ve konsepti belirleyebilecek, mekânsal ilişkileri ve organizasyonları kurgulayabilecek ve karar verdiği tüm bu tasarım kararlarının çatkısını ve detaylarını çözebilecek becerileri kazanacağı öngörülmektedir. |
||||||||||
2. | İÇT305 | MOBİLYA TASARIMI | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | |
Bu ders ölçek, insan konforu, ergonomik, sürdürülebilirlik, evrensellik, üretim teknikleri ve pazarlamayı göz önüne alarak mobilyanın tüm detaylarıyla tasarlanmasına odaklanmaktadır. Öğrencilerin stüdyo çalışmalarıyla tam olarak ilgilenmesi, bireysel kritik almaları, atölye çalışmaları için hazırlanmaları ve projelerini geliştirmek için stüdyo saatleri dışında da zaman ayırmaları beklenmektedir |
||||||||||
3. | İÇT307 | İÇ MEKANDA ÇEVRE KONTROL SİSTEMLERİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | |
Bu ders, insan gereksinimleri ve iç mekân ısıl konforu bağlamında pasif iklimlendirme (ısıtma, soğutma, havalandırma ve nemlendirme) kriterlerinin ve bu kriterlerin tasarıma nasıl aktarıldığının tartışılmasını amaçlamaktadır. | ||||||||||
4. | STJ300 | YAZ STAJI I | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Öğrencilerin 2. sınıf yaz döneminde yaptıkları 30 iş günlük yaz stajlarının değerlendirilmesidir. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
VI. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT302 | PROJE IV | Z | 3 | 4 | 0 | 7 | 5 | 8 | |
Bu ders ile öğrencilerin iç mimari tasarım süreci içerisinde sorunları belirleme, bilgi toplama, bunları değerlendirme, özgün çözümler geliştirme ve sonuca ulaşabilecek olanları sentezleyerek sunma aşamalarını deneyimlemesi amaçlanmaktadır. Dönem sürecinde otel, restoran, kafe gibi ticari yapılara yoğunlaşılacaktır. Bu süreçte, öğrencilerin belirlenen sahanın analizini yapabilecek, çalışmanın bağlamı dâhilinde kavram ve konsepti belirleyebilecek, mekânsal ilişkileri ve organizasyonları kurgulayabilecek ve karar verdiği tüm bu tasarım kararlarının çatkısını ve detaylarını çözebilecek becerileri kazanacağı öngörülmektedir. | ||||||||||
2. | İÇT304 | STRÜKTÜR BİLGİSİ | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | |
Bu dersin amacı öğrencilere farklı taşıyıcı sistemlerin davranışlarını anlama ve farklı malzemeler kullanarak bu sistemleri tasarlama kabiliyeti kazandırmaktır. Taşıyıcı sistemin tanımı ve tarihsel gelişimi, yapı malzemeleri, yapıya etkiyen yükler; çerçeve sistemi oluşturan yapı elemanları, stabilitenin sağlanması, yığma, ahşap, çelik, betonarme, prefabrike beton yapı tasarımı dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||||||||||
3. | İÇT308 | RÖLÖVE VE RESTORASYON | Z | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 5 | |
Rölöve ve Restorasyon dersi ile öğrencinin seçilen taşınmaz kültür varlığını yapısal ve mekânsal açıdan öğrenmesi, onu tanıması ve grafik olarak belgelemesi amaçlanmaktadır. Ayrıca Korunması gerekli taşınmaz kültür varlıklarının karşılaştığı sorunlar, nedenleri ve koruma çözümleri ile ilgili bilgilerin öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
VII. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|
1. | İÇT401 | PROJE V | Z | 3 | 4 | 0 | 7 | 5 | 8 | |
Dersin amacı, öğrencilerin mekân tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır. Dönem hastane, okul, kütüphane, sergi salonu gibi büyük ölçekli kamusal yapıların iç mekânlarına odaklanılacaktır. Bu süreçte, öğrencilerin belirlenen sahanın analizini yapabilecek, çalışmanın bağlamı dâhilinde kavram ve konsepti belirleyebilecek, mekânsal ilişkileri ve organizasyonları kurgulayabilecek ve karar verdiği tüm bu tasarım kararlarının çatkısını ve detaylarını çözebilecek becerileri kazanacağı öngörülmektedir. | ||||||||||
2. | İÇT403 | MALİYET ANALİZİ | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 | |
Öğrencilerin tasarlayacakları projelerine bütçe oluşturmaları ve iletişim becerilerini geliştirmeleri beklenen derste öğrencilere diğer disiplinler ile koordinasyon, proje yönetimi gibi işleyişler de öğretilir. Kısaca öğrencilerin proje yönetim süreçlerine katılmaları ana hedeflerden biridir. | ||||||||||
3. | İÇT405 | TASARIM HUKUKU | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 5 | |
Tasarım alanına ilişkin temel hukuki alt yapıyı oluşturmak ve farkındalık geliştirmek amaçlanır. İç mimarlık alanına yönelik hukuki düzenlemeler, Fikri ve Sınai Haklar mevzuatı, İmar mevzuatı, Sözleşmeler dersin içeriğini oluşturur. | ||||||||||
4. | STJ400 | YAZ STAJI II | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Öğrencilerin 3. sınıf yaz döneminde yaptıkları 30 iş günlük yaz stajlarının değerlendirilmesidir. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
VIII. Yarıyıl | ||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT402 | PROJE VI | Z | 3 | 4 | 0 | 7 | 5 | 8 | |
Dersin amacı, öğrencilerin mekân tasarlama becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Özgün düşünce süreçlerini ve yaratıcılığı tetikleyerek tasarım yapma sürecini deneyimleme; bu süreç sonunda bir ürün ortaya çıkarabilme amaçlanmaktadır. Dönem hastane, okul, kütüphane, sergi salonu gibi büyük ölçekli kamusal yapıların iç mekânlarına odaklanılacaktır. Bu süreçte, öğrencilerin belirlenen sahanın analizini yapabilecek, çalışmanın bağlamı dâhilinde kavram ve konsepti belirleyebilecek, mekânsal ilişkileri ve organizasyonları kurgulayabilecek ve karar verdiği tüm bu tasarım kararlarının çatkısını ve detaylarını çözebilecek becerileri kazanacağı öngörülmektedir. | ||||||||||
2. | İÇT404 | TASARIM ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 | |
Öğrencilerin temelde iç mimarlık ve çevre tasarımı disiplini kapsamında bilimsel ve sanatsal araştırmanın doğasını kavrayabilmesini, teorik ve pratik çerçevesini tanımlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin etik kavramını etiğin bilimsel süreçlerle olan ilişkisini kapsamlı olarak öğrenmelerini, yayın etiği kavramını her yönüyle özümsemelerini içermektedir. Kendi tanımlı çalışma alanlarını belirlemeleri, alan yönelik olarak araştırma yöntemlerini nitelik ve nicelik bakımından uygunluğu ile birlikte öğrenmeli bu alanda bulunan bilimsel ve sanatsal çalışmaları içerik ve akademik yazım formatı yönünden okuyabilmeleri beklenmektedir. | ||||||||||
3. | İÇT406 | PORTFOLYO TASARIMI | Z | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 5 | |
Öğrenciye elindeki veriyi tanıtma ve sergilemeye yönelik dijital baskı ve sunum biçimleri öğretilecektir. Ders kapsamında, mezuniyet sonrası bir iş koluna başvurabilecek nitelikte, öğrencinin ilgilendiği sanat alanı veya çalışmalarının özetini içeren bir portfolyo hazırlanması öngörülmektedir |
||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
SEÇMELİ DERSLER | ||||||||||
III. Yarıyıl Seçmeli Dersler | ||||||||||
Sıra No | Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT217 | İÇ MEKANDA GRAFİK YÖNLENDİRME | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Ders, iç mekân tasarımında grafik anlatımın yardımıyla bilgilendirme, yönlendirme ve kimliklendirmeye dair çözüm önerileri sunar. İç mekân yönlendirmeleri, kullanıcının iletişim noktaları ile etkileşimi, yazı ve görsellerin mekân içerisinde doğru kullanımı konu kapsamında ele alınacaktır. |
||||||||||
2. | İÇT215 | ERGONOMİ | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Öğrencilerin, iç mekân organizasyonunda kullanılan her türlü alan ve
hacim oluşumlarının boyutlarını incelemesi ve bu noktadan yola çıkarak farklı
faaliyetler ve bedensel hareketler için gerekli ölçü sistematiğini öğrenmesidir. |
||||||||||
3. | İÇT209 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Dersin kapsamında; temel bilgisayar kullanım bilgisine sahip kişilere iç mimari projelerin hazırlanmasında ve sunumunda AutoCAD çizim programının kullanılmasına yönelik temel bilgilerin ve prensiplerin verilmesi amaçlanmaktadır. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
IV. Yarıyıl Seçmeli Dersler | ||||||||||
Sıra No | Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT219 | EVRENSEL TASARIM | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Evrensel Tasarım kavramının amacı yapıların, ürünlerin ve çevrenin kullanımında farklı ölçülere ve yeteneklere sahip engelli olan veya olmayan bütün kullanıcı gruplarının mümkün olduğu kadar aynı fiziksel çözümleri kullanmalarına imkan veren teori, prensipler ve çözümlerin gelişimini sağlamaktır. Bu ders kullanıcılar arasındaki ayrımcılığı ve eşitsizliği ortadan kaldıran evrensel tasarım kavramının anlaşılmasını sağlamayı amaçlamaktadır. | ||||||||||
2. | İÇT220 | GÜNCEL MALZEME BİLGİSİ VE DETAY | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
Doğal ve yapay malzemelerin tanımını, sınıflandırılmasını, özelliklerini, iç mekânda ve mobilya tasarımında kullanım yerlerinin belirlenmesini içerir. | ||||||||||
3. | İÇT208 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | |
İç mimari projelerin sunumunda sıklıkla kullanılan üç boyutlu görselleştirmelerin, AutoCAD çizim programı kullanılarak hazırlanabilmesi için gerekli olan temel bilgi, yöntem ve prensiplerin uygulamalı olarak aktarılmasını içerir. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
V. Yarıyıl Seçmeli Dersler | ||||||||||
Sıra No | Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT309 | AYDINLATMA | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 4 | |
İç mimarlık eğitimi alan öğrencilere aydınlatma tasarımı hakkında temel bilgiler kazandırarak, iç mimarlıkta ışık tasarımı ile teknoloji ilişkisini mekân tasarımı bağlamında irdelemek, mekân ile ışık arasındaki ilişkiyi en uygun şekilde tasarımlarına yansıtabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. | ||||||||||
2. | İÇT311 | MOBİLYA TARİHİ I | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Antik dönemden 19.yy başlarına kadar olan tarihsel süreçteki mobilyaların, dönemin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı çerçevesinde pragmatik (kullanım), semantik (anlamsal) ve sentaktik (biçimsel) açılardan irdelenmesi amaçlanır. Mobilyaların tarihsel sürece ve bölgeye göre gösterdikleri değişim ve gelişiminin neden-sonuç ilişkisi içerisinde ele alınması ve geçmiş-şimdi bağlantısının kurularak, geleceğe yönelik öngörülerin oluşturulması ve bunların mobilya tasarımına etkilerinin irdelenmesi dersin temel kazanımlarıdır. Bu bağlamda, tasarımcının sorumluğu konusunda farkındalık ve gerekli mobilya kültürünün geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
||||||||||
3. | İÇT313 | İÇ MEKANDA 3 BOYUTLU MODELLEME I | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 4 | |
Öğrencilerin mevcut 3 boyutlu mekânların 2 boyutlu bir ortamda tekrar görselleştirilebilme, bilgisayar ortamında modelleme yapabilme ve bu sanal mekânı 3 boyutlu görseller halinde sunabilme yetisini kazandırmaktır. | ||||||||||
4. | İÇT315 | KONUT BİÇİMLENİŞ TARİHİ | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Ders kapsamında tarihsel süreçte barınma kültürünün nasıl geliştiği, ne tür faktörlerin bu kültürü etkilediği ve tasarım kriterlerinin zaman içinde nasıl değiştiği öğretilmektedir. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
VI. Yarıyıl Seçmeli Dersler | ||||||||||
Sıra No | Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT310 | MOBİLYA TARİHİ II | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
19.yy başlarından günümüze kadar olan tarihsel süreçteki mobilyaların, dönemin sosyal, ekonomik ve siyasi yapısı çerçevesinde pragmatik (kullanım), semantik (anlamsal) ve sentaktik (biçimsel) açılardan irdelenmesi amaçlanır. Mobilyaların tarihsel sürece ve bölgeye göre gösterdikleri değişim ve gelişiminin neden-sonuç ilişkisi içerisinde ele alınması ve geçmiş-şimdi bağlantısının kurularak, geleceğe yönelik öngörülerin oluşturulması ve bunların mobilya tasarımına etkilerinin irdelenmesi dersin temel kazanımlarıdır. Bu bağlamda, tasarımcının sorumluğu konusunda farkındalık ve gerekli mobilya kültürünün geliştirilmesi hedeflenmektedir. | ||||||||||
2. | İÇT312 | İÇ MEKANDA 3 BOYUTLU MODELLEME II | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 4 | |
Öğrencilerin mevcut 3 boyutlu mekânların 2 boyutlu bir ortamda tekrar görselleştirilebilme, bilgisayar ortamında modelleme yapabilme ve bu sanal mekânı 3 boyutlu görseller halinde sunabilme yetisini kazandırmaktır. | ||||||||||
3. | İÇT314 | SAHNE TASARIMI | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 4 | |
Çağdaş sahne tasarımının mekânsal karşılığı olan farklı gereksinimler ve iç mekân organizasyon ilkelerinin araştırılması dersin temelini oluşturur. Ders süresince öğrencinin, sahne tasarımının mekânsal karşılıkları hakkında temel bilgileri edinmesi, sahne ve gösteri mekânlarında ışık, renk, doku, akustik gibi tasarım girdilerini öğrenmesi ve bu tür mekânlarda kullanılan malzeme skalasına hâkim olması beklenir. | ||||||||||
4. | İÇT316 | REKREASYON MEKANLARI | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 4 | |
İç mimarlık meslek disiplini kapsamında rekreasyon mekanlarının tanımı, önemi ve tasarım ilkelerinin öğrenilmesi ve uygulama kapsamında rekreasyon mekan tasarımının gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
VII. Yarıyıl Seçmeli Dersler | ||||||||||
Sıra No | Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT407 | KÜLTÜR VE MEKAN | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Derste, mimarlık tarihinin belirli bir dönemi mimarlık-dışı toplumsal etkinlikleri bağlamında okunacaktır. Dersin, her yarıyıl Türkiye tarihinin farklı bir evresi özelinde yürütülmesi planlanmaktadır. Bu doğrultuda vernaküler mimarlıklar kadar, “resmi” yapı pratikleri de ele alınmakta, mimarlıkla ilgili tüm toplumsal aktörlerin rollerinin tartışılması hedeflenmektedir. Dolayısıyla, mimarlar, müşterileri, yapım sektöründe çalışanlar, dönemin ekonomik, siyasal ve entelektüel yapısını tanımlayan tüm özneler araştırılmaktadır. | ||||||||||
2. | İÇT409 | İÇ MİMARLIKTA TEKSTİL | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Öğrencilerden iç mimaride tasarım ve dekorasyon elementleriyle prensiplerinin bir sentezi yapılarak, özelliklerinin ve fonksiyonlarının mekânların mimarisiyle, estetik ve işlevsel açıdan uygun bir şekilde bütünleşmeleri beklenmektedir. . İç mekân tekstillerinin teknik ve işlevsel özellikleri ve doğru kullanımları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||||||||||
3. | İÇT411 | İÇ MEKANDA BİTKİSEL TASARIM | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 4 | |
İç mekan bitkilerinin tanınması, iç mekan bitkilerinin işlevsel, ekolojik ve estetik özelliklerinin öğrenilerek bir arada kullanımları ile ilgili tasarım bilgilerinin özümsenmesi, bir iç mekan kapsamında bitkisel tasarım çalışması gerçekleştirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
VIII. Yarıyıl Seçmeli Dersler | ||||||||||
Sıra No | Dersin Kodu |
DERSİN ADI | Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |
1. | İÇT408 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Bu derste öğrencilerin, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamaları, Gönüllülük esaslı projelerde yer almaları, katılımcı ve demokratik bireyler olmaları, dayanışma ve işbirliğini pekiştirmeleri, sorumluluk almaları ve proje geliştirmeleri, sivil toplum kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
||||||||||
2. | İÇT410 | MODÜLER MOBİLYA VE YAPI SİSTEMLERİ | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Seri üretime dönük olan çok yönlü modüler sistemlerin iç mekanda ve mobilya tasarımında ele alınması, modülerlik ile ilişkili olarak ergonominin içmimarlık alanındaki kullanımı ve önemi. Bu bağlamda, İnsan ölçüleri, fonksiyon ve estetik gibi tasarım ilkeleri doğrultusunda bireye uygun ortamların tasarlanması için öncelikli gereksinmelerinin anlaşılması. | ||||||||||
3. | İÇT412 | SÜRDÜRÜLEBİLİR MEKAN TASARIMI | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Ekolojik ve sürdürülebilir tasarım kavramlarının gelişimi, bileşenleri ve temel tasarım ilkelerinin, dünyadan ve Türkiye’den örneklerle irdelendiği derste, ekolojik ve sürdürülebilir tasarım konularına gösterilen duyarlılığın ve var olan bilgi birikiminin artırılması amaçlanmaktadır. | ||||||||||
4. | İÇT414 | MESLEKİ İNGİLİZCE | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Öğrencilerin İngilizce konuşma, okuma, yazma ve anlamadaki yeterliliklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanındaki temel kavram ve kelimeleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır | ||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü lisans programı 2022-2023 müfredatı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü lisans programı 2020-2021 müfredatı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu |
COMPULSORY COURSES | |||||||||||
FIRST YEAR 1. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE | COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT101 | INTRODUCTION TO DESIGN I | C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
In space design studies, it is aimed to define the existing spaces, to determine the methods of determination of the programs related to the design to be applied, to research and determine the elements and design principles that will create data for the design, and to carry out architectural project studies by examining the data obtained as a result of this study on the selected space. | |||||||||||
2. | İÇT107 | TECHNICAL DRAWING AND DESIGN GEOMETRY | C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
It is aimed to contribute to both education and professional life by bringing architecture students to a level where they can design and draw their designs, and also to give them the ability to understand geometry, which is the infrastructure of all designs, and to think in three dimensions. This course focuses on defining the existing spaces, determining the methods for determining the programs related to the design to be applied, determining the elements that will create data for the design by researching, and finally applying it to the space. It focuses on introducing the standard technical drawing rules with the help of simple geometric drawings, drawing the projections of points, lines and planes, drawing the projections of simple and complex objects, introducing the prime forms of space geometry. |
|||||||||||
3. | İÇT111 | PRESENTATION TECNIQUES I | C | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
This course includes knowledge of color, harmony and various painting techniques and substance expressions. Strengthening the eye-brain-hand relationship by gradually focusing on the structural features of objects of different sizes, as well as developing the knowledge and skills to be used in architectural studies are among the main outcomes of the course. |
|||||||||||
4. | İÇT115 | CONCEPT DEVELOPMENT IN INTERIOR SPACES | C | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
In the discipline of space design, it is aimed to define the concept development process and to create a background for the first stages of the design process with application studies for concept development. Topics covered in the course: Concept and terminology, Creativity in Design, Concept Development Process, Abstraction and Interpretation Terms, Techniques of Transforming thought into a model and the first stage of the design process. | |||||||||||
5. | YDL101 | ENGLISH I | C | 2 | 1 | 2.5 | 5 | ||||
The aim of this course is to provide students with basic English reading, listening, speaking and writing skills. In this context, in line with the topics covered in the course, it is aimed to provide students with the necessary skills to express themselves verbally and in writing in the elementary level in English. Within the scope of the course, it is aimed for students to make a general introduction to English by focusing on basic topics such as reading, understanding, critical comment and discussion, basic verbal skills (individual, pair and group), writing techniques, writing a composition that deals with a problem and its solutions, speech preparation techniques, introducing themselves, introducing the city they live in, professional groups, transportation vehicles and some basic terms. | |||||||||||
6. | ATA101 | PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS I | C | 2 | 0 | 2 | 2 | ||||
Within the scope of the course, the birth of modern Turkey and the events, ideas and principles in the development process are discussed.The content of the course covers the history of the Turkish nation's revolution under the leadership of Atatürk. The reasons for the collapse of the Ottoman Empire are examined, and how the Republic of Turkey was established from a destroyed state is evaluated in the light of documents. The aim of the course is to explain to the university youth under which conditions the Republic of Turkey was founded and to make them adopt Atatürkist Thought and its philosophy, principles, as well as contemporary values. | |||||||||||
7. | TDL101 | TURKISH LANGUAGE I | C | 2 | 0 | 2 | 2 | ||||
The aim of the course is to develop students' ability to use Turkish language correctly and effectively in written and oral expression by knowing the features and rules of Turkish language. Within the scope of this course, students are introduced to the concept of academic text, and critical thinking tools are provided while making academic readings about the field. Academic texts read are examined both structurally and content-oriented throughout the semester. | |||||||||||
8. | DOY101 | DIGITAL LITERACY | C | 2 | 0 | 2 | 3 | ||||
Digital literacy is the ability of individuals to use information technologies in line with their needs. This skill directly contributes to the realization of meaningful acquisitions. This course aims to provide students with skills such as the basic principles of smart devices and social networks, interaction with social communities and social media, accessing information, analyzing it, and critical thinking. Within the scope of the course, subjects such as the concept of digital literacy and the ways people find, use, summarize, evaluate, create and communicate information while using digital technologies will be discussed. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
FIRST YEAR 2. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE |
C/E | T | P | C | ECTS |
||||
1. | İÇT116 | ARCHITECTURAL ANALYSIS | C | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
The aim of this course is to determine and analyze the environmental factors that make up the space and to determine how these environmental factors will guide the design process. The content of the course is to develop the ability to recognize and analyze environmental factors, and to analyze interior elements with different methods. In addition, it is aimed to develop the ability to identify problems arising from environmental factors in the design process and to produce solutions to these problems. | |||||||||||
2. | İÇT104 | INTRODUCTION TO DESIGN II | C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
In space design studies, it is aimed to define the existing spaces, to determine the methods of determination of the programs related to the design to be applied, to research and determine the elements and design principles that will create data for the design, and to carry out architectural project studies by examining the data obtained as a result of this study on the selected space. | |||||||||||
3. | ICT108 | TECHNICAL DRAWING AND PERSPECTIVE | C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
It aims to provide interior architecture students with technical rules and information about the drawings that they will use both in their education and professional life. Within the scope of this course, the subjects of defining the existing spaces, determining the methods of determining the programs related to the design to be applied, determining the elements that will create data for the design by researching and applying them to the space are emphasized. Single and double escape perspective drawings, view drawings and section studies are carried out. | |||||||||||
4. | İÇT110 | CONSTRUCTION | C | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||
It is aimed to provide general information about the building and the basic concepts of building, as well as to give structural and detailed information about the shell of this interior space. | |||||||||||
5. | YDL102 | ENGLISH II | C | 2 | 1 | 2.5 | 5 | ||||
English 2 course aims to increase students' basic English knowledge. The content of the course includes the students' self-expressions on basic topics and basic grammatical structures that they will use while constructing sentences. The aim of the course is to provide students English grammar, vocabulary and reading comprehension skills at a level that will form the basis of English that they will need in their post-graduate and professional life. | |||||||||||
6. | ATA102 | PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF REVOLUTIONS II | C | 2 | 0 | 2 | 2 | ||||
Within the scope of this course, the revolutions made in the political field, in the field of law, education and culture, in the economic field, and the revolutions made in the social field, Atatürk's principles, the Turkish foreign policy of the Atatürk period, Turkey during the Second World War and between the years 1950 -1960. Turkey will be examined. | |||||||||||
7. | TDL102 | TURKISH LANGUAGE II | C | 2 | 0 | 2 | 2 | ||||
Within the scope of this course, studies are carried out to help students gain academic writing skills. In these studies, both theoretical and practical studies are carried out for creating Turkish texts, creating parts of the text and quoting, as well as gaining oral expression skills. | |||||||||||
8. | İÇT112 | PRESENTATION TECNIQUES II | C | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
This course includes knowledge of color, harmony and various painting techniques and substance expressions. Strengthening the eye-brain-hand relationship by gradually focusing on the structural features of objects of different sizes, as well as developing the knowledge and skills to be used in architectural studies are among the main outcomes of the course. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
SECOND YEAR 3. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS |
||||
1. | İÇT201 | PROJECT I | C | 3 | 4 | 5 | 8 | ||||
It is aimed that the students experience the stages of identifying problems, gathering information, evaluating them, developing original solutions, and synthesizing those that can achieve results during the design process. The content of the course focuses on the shell and interior design of small-scale housing structures such as cabins, huts, caravans, penthouses, and country houses. During the design of these small-scale structures, it is anticipated that the students will gain the skills to analyze the determined area, to determine the concept and concept within the context of the study, to construct spatial relationships and organizations, and to solve the details of all these design decisions. | |||||||||||
2. | İÇT203 | MATERIAL I | C | 2 | 0 | 2 | 3 | ||||
It includes the classification of the material according to its internal structure properties, the examination of its behavior against force effects, the determination of the measures to be taken against heat, water, sound, sun, fire and corrosion in the material and space. |
|||||||||||
3. | İÇT205 | INSTALLATION I | C | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
It is aimed to provide students with the ability to solve details about rough and fine structure at the most basic level. The content of the course is the concept of building, the drawing and detailing of Walls, Floors, Doors and Windows in various scales. | |||||||||||
4. | İÇT207 | HISTORY OF DESIGN I | C | 3 | 0 | 3 | 3 | ||||
In the course, the phases of interior space and furniture from the beginning to the 19th century are covered. In this context, the course focuses on the formal features of space, furniture and complementary items and the development of production technology. | |||||||||||
5. | İÇT211 | INTRODUCTION TO FURNITURE | C | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
It is aimed to detail the basic subjects such as function, space relationship, anthropometric data, measurement and dimensioning in furniture with in-class applications and to reinforce them by evaluating them in the lesson. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
SECOND YEAR 4. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS |
||||
1. | İÇT202 | PROJECT II | C | 3 | 4 | 5 | 8 | ||||
It is aimed that the students experience the stages of identifying problems, gathering information, evaluating them, developing original solutions, and synthesizing those that can achieve results during the design process. Within the scope of the project, the focus will be on the shell and interior design of large-scale accommodation structures such as villas, country houses, lofts, dormitory complexes, hotel rooms. During the design of these large-scale residential buildings; It is envisaged that students will gain the skills to analyze the determined site, to determine the concept and concept within the context of the study, to construct spatial relations and organizations, and to solve the framework and details of all these design decisions. | |||||||||||
2. | İÇT204 | INSTALLATION II |
C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
It is aimed to examine the relationship between design and technology in interior architecture in the context of building installation, to reveal the effects of heating-ventilation installations in buildings on interior design and applications depending on technological developments, and to ensure that students reflect the relationship between space and installation in their designs in the most appropriate way. | |||||||||||
3. | İÇT206 | HISTORY OF DESIGN II | C | 3 | 0 | 3 | 4 | ||||
In the course, the phases of interior space and furniture from the 19th century to the present are discussed that the formal features in space, furniture and complementary items and the development of production technology are discussed with their social and economic dimensions. |
|||||||||||
4. | İÇT210 | STRUCTURE IN FURNITURE | C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
It is aimed to examine the materials and technological researches in furniture, to detail the basic knowledge of furniture structure with in-class applications and to evaluate and consolidate it in the course. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
THIRD YEAR 5. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS |
||||
1. | İÇT301 | PROJECT III | C | 3 | 4 | 5 | 8 | ||||
It is aimed that the students experience the stages of identifying problems, gathering information, evaluating them, developing original solutions, and synthesizing those that can achieve results during the design process. The course will focus on the stand design of the brands determined. During the design of the stand structures; It is envisaged that students will gain the skills to analyze the determined area, to determine the concept and concept within the context of the study, to construct spatial relations and organizations, and to solve the framework and details of all these design decisions. | |||||||||||
2. | İÇT305 | FURNITURE DESIGN | C | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||
This course focuses on designing furniture with all its details, considering scale, human comfort, ergonomics, sustainability, universality, production techniques and marketing. Students are expected to engage fully in their studio work, take individual criticism, prepare for workshops, and devote time outside of studio hours to develop their projects. | |||||||||||
3. | İÇT307 | ENVIROMENTAL CONTROL SYSTEMS IN INTERIOR | C | 2 | 0 | 2 | 3 | ||||
This course deals with passive air conditioning (heating, cooling, ventilation and humidification) criteria in the context of human needs and indoor thermal comfort. it also aims to discuss how these criteria are transferred to the design. | |||||||||||
4. | STJ300 | INTERNSHIP I | C | 0 | 0 | 0 | 4 | ||||
It is the evaluation of the 30 work-day summer internships that the students do during the 2nd year summer term. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
THIRD YEAR 6. SEMESTER | |||||||||||
N0 | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS |
||||
1. | İÇT302 | PROJE IV | C | 3 | 4 | 5 | 8 | ||||
It is aimed that the students experience the stages of identifying problems, gathering information, evaluating them, developing original solutions, and synthesizing those that can achieve results during the design process. During the term, the focus will be on hospitality design such as hotels, restaurants and cafes. In this process, students are expected to gain skills to analyze the determined area, determine the concept and concept within the context of the study, and construct spatial relationships and organizations. At the same time, it is foreseen that they will gain the skills to solve the framework and details of the design decisions they put forward. | |||||||||||
2. | İÇT304 | STRUCTURE | C | 2 | 2 | 3 | 5 | ||||
The aim of this course is to provide students with the ability to understand the working principles of different carrier systems and to design these systems using different materials. Definition and historical development of the structural system, building materials, loads affecting the structure; Structural elements forming the frame system, providing stability, masonry, wood, steel, reinforced concrete, prefabricated concrete structure design constitute the content of the course. | |||||||||||
3. | İÇT308 | BUILDING SURVEY AND RESTORATION | C | 1 | 2 | 2 | 5 | ||||
With this course, it is aimed for the student to learn the selected immovable cultural property in terms of structural and spatial aspects, to recognize it and to document it graphically. In addition, it is aimed to convey the information about the problems faced by the immovable cultural properties that need to be protected, their reasons and solutions for conservation. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
FOURTH YEAR 7. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS |
||||
1. | İÇT401 | PROJECT V | C | 3 | 4 | 5 | 8 | ||||
The aim of the course is to enable students to acquire the ability to design spaces. Experiencing the process of designing by triggering original thought processes and creativity; At the end of this process, it is aimed to produce a product. The semester will focus on the interiors of large-scale public buildings such as hospitals, schools, libraries, exhibition halls. In this process, it is anticipated that students will gain the skills to analyze the determined area, to determine the concept and concept within the context of the study, to construct spatial relations and organizations, and to solve the crack and details of all these design decisions. | |||||||||||
2. |
İÇT403 |
COST ANALYSIS | C | 3 | 0 | 3 | 5 | ||||
In the course, where students are expected to create a budget for their projects and develop their communication skills, students are also taught coordination with other disciplines and project management. In short, one of the main goals is for students to participate in project management processes. | |||||||||||
3. |
İÇT405 | DESIGN LAW | C | 2 | 0 | 2 | 5 | ||||
It is aimed to create the basic legal infrastructure related to the design area and to develop awareness. Legal regulations for the field of interior architecture, Intellectual and Property Rights Legislation, Zoning Legislation and contracts constitute the content of the course. |
|||||||||||
4. | STJ400 | INTERNSHIP II | C | 0 | 0 | 0 | 4 | ||||
It is the evaluation of the 30 work-day summer internships that the students do in the 3rd year summer period. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
FOURTH YEAR 8. SEMESTER | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT402 | PROJECT VI | C | 3 | 4 | 5 | 8 | ||||
The aim of the course is to enable students to acquire the ability to design spaces. Experiencing the process of designing by triggering original thought processes and creativity; At the end of this process, it is aimed to produce a product. The semester will focus on the interiors of large-scale public buildings such as hospitals, schools, libraries, exhibition halls. In this process, it is anticipated that students will gain the skills to analyze the determined area, to determine the concept and concept within the context of the study, to construct spatial relations and organizations, and to solve the crack and details of all these design decisions. | |||||||||||
2. | İÇT404 | ARCHITECTURAL RESEARCH METHOD | C | 3 | 0 | 3 | 5 | ||||
To enable students to comprehend the nature of scientific and artistic research within the discipline of interior architecture and environmental design and to define its theoretical and practical framework. It includes students to learn the concept of ethics and the relationship of ethics with scientific processes comprehensively, and to assimilate the concept of publication ethics in all aspects. They are expected to determine their own defined fields of study, to learn the research methods for the field with their suitability in terms of quality and quantity, and to be able to read the scientific and artistic studies in this field in terms of content and academic writing format. | |||||||||||
3. | İÇT406 | PORTFOLIO DESIGN | C | 1 | 2 | 2 | 5 | ||||
The student will be taught digital printing and presentation formats to introduce and display the data in his / her hand. Within the scope of the course, it is envisaged to prepare a portfolio containing a summary of the art field or studies that the student is interested in order to be able to apply to a business line after graduation | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
ELECTIVE COURSES | |||||||||||
SECOND YEAR 3. SEMESTER ELECTIVE COURSES | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇ217 | GRAPHIC DESIGN IN INTERIOR SPACE | E | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
The course offers solutions for information, orientation and identification with the help of graphic expression in interior design. Interior orientations, the interaction of the user with the communication points, the correct use of texts and visuals in the space will be discussed within the scope of the subject. | |||||||||||
2. | İÇT215 | ERGONOMICS | E | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
To examine the dimensions of all kinds of space and volume formations used in the organization of interior spaces and to learn the measurement systematics necessary for different activities and bodily movements from this point of view. | |||||||||||
3. | İÇT209 | COMPUTER AIDED DESIGN I | E | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
Within the scope of the course; It is aimed to provide basic information and principles for using AutoCAD drawing program in the preparation and presentation of interior design projects to people who have basic computer use knowledge. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
SECOND YEAR 4. SEMESTER ELECTIVE COURSES | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE |
C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT219 | DESIGN FOR ALL | E | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
The purpose of the concept of Design for All or Universal Design is to provide the development of theories, principles and solutions that allow all groups of users, disabled or non-disabled, with different dimensions and abilities in the use of buildings, products and the environment to use the same physical solutions as much as possible. This course aims to provide an understanding of the concept of universal design that eliminates discrimination and inequality between users. | |||||||||||
2. | İÇT220 | CURRENT MATERIAL INFORMATION AND DETAIL | E | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
It includes the definition, classification, properties of industrial and artificial materials, determination of their use in interior and furniture design. | |||||||||||
3. | İÇT208 | COMPUTER AIDED DESIGN II |
E | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||
It involves the practical transfer of the basic knowledge, methods and principles necessary for the preparation of three-dimensional visualizations, which are frequently used in the presentation of interior design projects, using the AutoCAD drawing program. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
THIRD YEAR 5. SEMESTER ELECTIVE COURSES | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT309 | LIGHTING | E | 1 | 2 | 2 | 4 | ||||
It is aimed to provide basic information about lighting design to students studying interior architecture, to examine the relationship between light design and technology in interior architecture in the context of space design, and to enable them to reflect the relationship between space and light in the most appropriate way. | |||||||||||
2. | İÇT311 | HISTORY OF FURNITURE I | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
It is aimed to examine the furniture in the historical period from antiquity to the beginning of the 19th century in terms of pragmatic (usage), semantics (semantic) and syntactic (formal) within the framework of the social, economic and political structure of the period. The main achievements of the course are to consider the change and development of furniture according to the historical process and region in a cause-and-effect relationship and to establish the past-present connection, to create predictions for the future and to examine their effects on furniture design. In this context, it is aimed to raise awareness about the responsibility of the designer and to develop the necessary furniture culture. | |||||||||||
3. | İÇT313 | 3D MODELLING IN INTERIORS I | E | 1 | 2 | 2 | 4 | ||||
To provide students with the ability to re-visualize existing 3-Dimensional spaces in a 2-Dimensional environment, to model in computer environment and to present this virtual space in 3-Dimensional visuals. | |||||||||||
4. | İÇT315 | HISTORY OF HOUSING | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
Within the scope of the course, it is taught how the housing culture has developed in the historical process, what kind of factors affect this culture and how the design criteria have changed over time. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
THIRD YEAR 6. SEMESTER ELECTIVE COURSES | |||||||||||
NO | COURSE CODE | COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT310 | HISTORY OF FURNITURE II | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
It is aimed to examine the furniture in the historical processfrom the beginning of the 19th century to the present day in terms of pragmatic (usage), semantics (semantics) and syntactic (formal) aspects within the framework of the social, economic and political structure of the period. The main achievements of the course are to consider the change and development of furniture according to the historical process and region in a cause-and-effect relationship and to establish the past-present connection, to create predictions for the future and to examine their effects on furniture design. In this context, it is aimed to raise awareness about the responsibility of the designer and to develop the necessary furniture culture. | |||||||||||
2. | İÇT312 | 3D MODELLING IN INTERIORS II | E | 1 | 2 | 2 | 4 | ||||
To provide students with the ability to re-visualize existing 3-Dimensional spaces in a 2-Dimensional environment, to model in computer environment and to present this virtual space in 3-Dimensional visuals. | |||||||||||
3. | İÇT314 | SET AND STAGE DESIGN | E | 1 | 2 | 2 | 4 | ||||
The different requirements that are the spatial equivalent of contemporary stage design and the investigation of the principles of interior organization form the basis of the course. During the course, the student is expected to acquire basic information about the spatial equivalents of stage design, to learn design inputs such as light, color, texture and acoustics in stage and performance spaces and to master the scale of materials used in such spaces. | |||||||||||
4. | İÇT316 | RECREATIONAL SPACES | E | 1 | 2 | 2 | 4 | ||||
It is aimed to learn the definition, importance and design principles of R recreation spaces and to realize recreation space design within the scope of application. | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. | |||||||||||
FOURTH YEAR 7. SEMESTER ELECTIVE COURSES | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT407 | CULTURE AND SPACE | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
The course will be read in the context of a specific period of architectural history and non-architectural social activities. The course is planned to be carried out in a different phase of Turkey's history each semester. In this direction, "official" building practices are discussed as well as vernacular architectures and it is aimed to discuss the roles of all social actors related to architecture. Therefore, architects, their clients, those working in the construction sector, all subjects that define the economic, political and intellectual structure of the period are investigated. | |||||||||||
2. | İÇT409 | TEXTILE IN INTERIOR ARCHITECTURE | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
Students are expected to synthesize design and decoration elements and principles in interior architecture and to integrate their features and functions with the architecture of the spaces in an aesthetically and functionally appropriate way. Technical and functional properties of interior textiles and their correct use constitute the content of this course. | |||||||||||
3. | İÇT411 | PLANT DESIGN IN THE INTERIOR | E | 1 | 2 | 2 | 4 | ||||
The content of this course is to recognize indoor plants, tolearn the functional, ecological and aesthetic properties of indoor plants and to assimilate design information about their use together, to carry out herbal design work within the scope of an interior space. | |||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | |||||||||||
FOURTH YEAR 8. SEMESTER ELECTIVE COURSES | |||||||||||
NO | COURSE CODE |
COURSE TITLE | C/E | T | P | C | ECTS | ||||
1. | İÇT408 | VOLUNTEERING STUDIES | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
In this course, it is aimed that students prepare projects to identify the current problems of the society and to produce solutions, to take part in voluntary projects, to be participatory and democratic individuals, to reinforce solidarity and cooperation, to take responsibility and develop projects, to have information about non-governmental organizations. | |||||||||||
2. | İÇT410 | MODULAR FURNITURE AND BUILDING SYSTEMS | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
Consideration of versatile modular systems for mass production in interior and furniture design, the use and importance of ergonomics in the field of interior architecture in relation to modularity. In this context, an understanding of the primary requirements for designing environments suitable for the individual in line with design principles such as human measurements, function and aesthetics. | |||||||||||
3. | İÇT412 | SUSTAINABLE SPACE DESIGN | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
In the course, where the development, components and basic design principles of ecological and sustainable design concepts are examined with examples from the world and Turkey, it is aimed to increase the sensitivity and existing knowledge to ecological and sustainable design issues. | |||||||||||
4. | İÇT414 | TECHNICAL ENGLISH | E | 2 | 0 | 2 | 4 | ||||
It aims to improve students' proficiency in speaking, reading, writing and understanding English. At the same time, it is aimed to learn the basic concepts and vocabulary in the field of Interior Architecture and Environmental Design | |||||||||||
Note: C: Compulsory Courses, E: Elective Courses, T: Theoretical Course Hour; P: Weekly Practice Course Hour, C: Course Credit, ECTS: European Credit Transfer System Credit of the Course. |
Güncelleme 02.07.2022 21:43:01
Görüntülenme Sayısı: 278