Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T | U | L | TS | K | AKTS |
||
RES101 | RESİM ATÖLYE I | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
Dersin İçeriği: Sanat Eserinin ve Sanatçının Konumu; Farklı bakış açılarıyla sanat nesnesinin gelişim süreci, sosyolojik ve felsefi yönden irdelenmesi. Çağdaş Sanat Akımları Dersin Amacı: Birinci yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atölye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan dört aşamalı bir gelişim sergilemektedir. Birinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. |
||||||||||
RES103 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 6 | ||
Dersin İçeriği:
Dersin Amacı:
|
||||||||||
RES105 | DESEN I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
Dersin İçeriği: Öğrenciye, kendi kişiliğine daha yatkın çizme yöntem ya da yöntemlerini bulabilmesinde yardımcı olmak için Sanat Tarihi genelinde yapılmış desen örneklerinden yola çıkarak çizgisel, tonal ya da ikisinin birlikte söz konusu olduğu biçimleri tanıtmak amaçlanır. Daha kolay kavranabilir olması nedeniyle düzenlenmiştir. Sanat nesnesi haline dönüştürülmüş doğa (Antik heykeller ve ustalardan Desen kopyaları) aracılığıyla ile “doğruyu” göstermek hedef alınır. Dersin Amacı: Amaç öğrencinin gördüğünü algılama, algıladığını farklı desen malzemeleriyle birlikte belirlenen süreler içerisinde aktarmayı desenin olanakları dâhilinde geliştirmesidir. Yapılan çalışmalarda anlamak, kavramak ve anlatmak hedeflenir. Haftalık ders içeriğine göre belirlenen desen malzemesi kullanılır. Atölye öğretim üyelerinin denetiminde canlı modelden çalışmalar yapılır. Her öğrencinin bilgi ve uygulama yeteneğine göre konusu ile bilinçli bir ilişki kurması sağlanır. |
||||||||||
RES109 | FİGÜR ÇİZİMİ VE ANATOMİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
Dersin İçeriği: Öğrenciye, kendi kişiliğine daha yatkın çizme yöntem ya da yöntemlerini bulabilmesinde yardımcı olmak için Sanat Tarihi genelinde yapılmış desen örneklerinden yola çıkarak çizgisel, tonal ya da ikisinin birlikte söz konusu olduğu biçimleri tanıtmak amaçlanır. Daha kolay kavranabilir olması nedeniyle düzenlenmiştir. Sanat nesnesi haline dönüştürülmüş doğa (Antik heykeller ve ustalardan Desen kopyaları) aracılığıyla ile “doğruyu” göstermek hedef alınır. Dersin Amacı: Amaç öğrencinin gördüğünü algılama, algıladığını farklı desen malzemeleriyle birlikte belirlenen süreler içerisinde aktarmayı desenin olanakları dâhilinde geliştirmesidir. Yapılan çalışmalarda anlamak, kavramak ve anlatmak hedeflenir. Haftalık ders içeriğine göre belirlenen desen malzemesi kullanılır. Atölye öğretim üyelerinin denetiminde canlı modelden çalışmalar yapılır. Her öğrencinin bilgi ve uygulama yeteneğine göre konusu ile bilinçli bir ilişki kurması sağlanır. |
||||||||||
YDL101 | YABANCI DİL I | Z | 2 | 1 | 0 | 3 | 2.5 | 5 | ||
Bu derste amaç öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, derste işlenen konular doğrultusunda, öğrencilere kendilerini İngilizce dilinde başlangıç düzeyinde sözel ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için gerekli becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, okuma, anlama, eleştirel yorum ve tartışma; temel sözel becerileri (bireysel, ikili ve grup içi); üst yazı yazma teknikleri, bir sorunu ve o soruna dair çözümleri ele alan kompozisyon yazımı, konuşma hazırlama teknikleri kendini tanıtmak, yaşadığı şehri tanıtabilmek, meslek grupları, ulaşım araçları ve bazı temel terimler gibi temel konulara ağırlık verilerek öğrencilerin İngilizceye genel bir giriş yapmaları hedeflenmektedir. | ||||||||||
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
Ders kapsamında modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınmaktadır. Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Dersin amacı, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. | ||||||||||
TDL101 | TÜRK DİLİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmektir. Bu ders kapsamında öğrencilere akademik metin kavramı tanıtılmakta, alan ile ilgili akademik okumalar yapılırken eleştirel düşünme araçları da sunulmaktadır. Okunan akademik metinler dönem boyunca hem yapısal hem de içerik odaklı incelenmektedir. | ||||||||||
DOY101 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır. | ||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
RES102 | RESİM ATÖLYE II | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
Dersin İçeriği: Sanat Eserinin ve Sanatçının Konumu; Farklı bakış açılarıyla sanat nesnesinin gelişim süreci, sosyolojik ve felsefi yönden irdelenmesi. Çağdaş Sanat Akımları Dersin Amacı: Birinci yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atölye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan dört aşamalı bir gelişim sergilemektedir. Birinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. |
||||||||||
RES104 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 6 | ||
|
||||||||||
RES108 | SANAT TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
RES110 | FİGÜR ÇİZİMİ VE ANATOMİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
YDL102 | YABANCI DİL II | Z | 2 | 1 | 0 | 3 | 2.5 | 5 | ||
İngilizce 2 dersi, öğrencilerin temel İngilizce bilgisini arttırmayı hedefler. Dersin içeriği, öğrencinin temel konularda kendisini ifade etmesini ve cümleler kurarken kullanacağı temel dilbilgisi yapılarını içerir. Dersin amacı, öğrencilere lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı ve okuduğunu anlama becerilerini kazandırmaktır. | ||||||||||
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
Bu ders kapsamında siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye ve 1950 -1960 yılları arası Türkiye ele alınmaktadır. | ||||||||||
TDL102 | TÜRK DİLİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
Bu ders kapsamında öğrencilere akademik yazma becerilerini kazandırma çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda, Türkçe metin oluşturma, metnin bölümlerini oluşturma ve alıntı yapma, aynı zamanda da sözlü anlatım becerilerinin kazandırılmasına yönelik hem teorik hem de pratik çalışmalar yapılmaktadır. | ||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
RES201 | RESİM ATÖLYE III | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
|
||||||||||
RES203 | BASKI RESİM I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
RES205 | DESEN III | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
RES207 | SANAT TARİHİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
RES209 | MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
RES211 | ESTETİK | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
RES213 | FOTOĞRAF | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
RES215 | RESİM TEKNOLOJİSİ I | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
RES219 | UYGARLIK TARİHİ I | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
RES202 | RESİM ATÖLYE IV | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
|
||||||||||
RES204 | BASKI RESİM II | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
RES206 | DESEN IV | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
RES216 | RESİM TEKNOLOJİSİ II | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
RES220 | UYGARLIK TARİHİ II | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
RES301 | RESİM ATÖLYE V | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
|
||||||||||
RES304 | BASKI RESİM IV | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
RES311 | SANAT ELEŞTİRİSİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |||
RES315 | SERİGRAFİ I | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS | |||
RES317 | TÜRK MİTOLOJİSİ | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
RES302 | RESİM ATÖLYE VI | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
Dersin İçeriği: Sanat Eserinin ve Sanatçının Konumu; Farklı bakış açılarıyla sanat nesnesinin gelişim süreci, sosyolojik ve felsefi yönden irdelenmesi. Çağdaş Sanat Akımları Dersin Amacı: Birinci yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atölye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan dört aşamalı bir gelişim sergilemektedir. Birinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. |
||||||||||
RES312 | SANAT ELEŞTİRİSİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
RES316 | SERİGRAFİ II | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
RES401 | RESİM ATÖLYE VII | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 7 | ||
Dersin İçeriği: Sanat Eserinin ve Sanatçının Konumu; Farklı bakış açılarıyla sanat nesnesinin gelişim süreci, sosyolojik ve felsefi yönden irdelenmesi. Çağdaş Sanat Akımları Dersin Amacı: Birinci yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atölye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan dört aşamalı bir gelişim sergilemektedir. Birinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. |
||||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. | ||||||||||
Görüntülenme Sayısı: 175