İKTİSAT TEZLİ YÜKSEK LİSANS
ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ
|
1. SINIF / 1.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
İKT801
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
Bu derste, tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak amaçlanmakta, bunun için de alanda lisans düzeyinde yeterliliğine bağlı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilme ve derinleştirme imkanı elde edilmesi, alanında kabul gören akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olunması, alanında kabul gören akademik çalışmalar yapma becerisi geliştirilmesi, alanında teknik araç ve yöntemleri kullanma yetisi kazanılması, alanında kullandığı teknik araç ve yöntemler sonucunda elde ettiği bilgileri değerlendirme ve yorumlama bilgisi edinilmesi hedeflenmektedir. Dersin içeriğini ise alanda yapılan temel eserler hakkında bilgilendirme ve değerlendirme, alanda yapılan güncel çalışmaların yorumlanması, alanda yapılan çalışmaların teorik çerçeveleri hakkında değerlendirme, alanda yapılan çalışmalarda kullanılan teknik yöntem ve veri tabanları hakkında bilgilendirme, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın hazırlanma kuralları hakkında bilgi edinme, alanda yapılacak akademik bir çalışma konusunun belirlenmesi ve zaman-mekan sınırlarının tespiti, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın geçici planının hazırlanması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun hazırlanması ve sunulması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun değerlendirilmesi, alanda yapılacak akademik bir çalışmada içerik bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada literatür taraması bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada yöntem bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın sunumu, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın değerlendirilmesi ve analizi konularından oluşmaktadır.
|
2
|
İKT805
|
SEMİNER
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
Bu derste, akademik araştırmanın öneminin kavranması, akademik araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi ve akademik bir üslup geliştirilmesinin sağlanması ve böylece akademik araştırma yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriğini: akademik çalışmanın tanımlanması ve kavramsal olarak açıklanması, akademik çalışmaların önemi ve ilgi alanının belirlenmesi, akademik çalışma sürecinde yapılması gerekenlere ilişkin temel olgular ve akademik araştırma yöntemleri, akademik çalışmada dikkat edilmesi gereken durumlar, akademik bir çalışma konusunun seçimine hazırlık, akademik bir çalışma konusunun seçimi ve yazılması süreci, akademik çalışmanın yazım sürecinin takibi, akademik çalışmanın yazım sürecinin takibi ve değerlendirme, aunum kavramsal tanımlaması, açıklamaması ve dikkat edilecek hususlar ile sunum ve sonuçların değerlendirilmesi konuları teşkil etmektedir.
|
3
|
İKT809
|
MİKRO İKTİSAT
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin genel amacı; rasyonel davranan üretici ve tüketicilerin kısıtlı imkânlar içerisinde maksimum kazancı elde etme doğrultusunda kararlarını ne şekilde aldıkları ve nasıl uyguladıkları konusunda bilgilendirmektir. Ayrıca, piyasa çeşitleri ve genel denge koşulunun nasıl sağlandığını açıklamak ve yorumlamaktır. Bu dersin içeriği; tüketici davranışları ve tüketici dengesi, fiyat tüketim eğrisi ve talep fonksiyonu, talep esnekliği, arz fonksiyonu ve arz esnekliği, üretici davranışları, verim analizi ve ürün eğrileri, Üretim fonksiyonu çeşitleri, üretim maliyetleri ve maliyet fonksiyonu, tam rekabet piyasası ve firma dengesi, rekabetsiz piyasalar (monopol, monopson ve iki yanlı tekel piyasaları), monopollü rekabet piyasası, düopol, oligopol ve oligopson piyasaları, faktör piyasaları, genel denge ve refah konularından oluşmaktadır.
|
4
|
İKT811
|
MAKRO İKTİSAT
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; ekonomik problemleri analiz etme yetisinin kazandırılması, makroekonomik problemlerin kaynağını tartışıp çözümler üretilebilmesi, makroekonomik modellerin sınırlarının ve eksikliklerinin analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; makro ekonomiye genel bir bakış, makroekonomik modellerin gelişimi ve ortaya çıkışı, Keynes'in Gelir-Harcama modeli, Hicks'in IS-LM modeli, Toplam Arz-Toplam Talep modeli, Klasik makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Keynesyen makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Cagan'ın uyarlanan beklentiler teorisi, Monetarist makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Lucas sürpriz arz denklemi ve rasyonel beklentilerin önemi, Yeni Klasik makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Yeni Keynesyen makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları ile arz yanlı şoklar ve reel konjonktür teorisi konularından oluşmaktadır.
|
5
|
İKT897
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste, öğrencilere araştırma yöntemleri ve yayın etiği ile ilgili bilgi ve farkındalık kazandırmak, bu bağlamda öğrencilerin araştırma ve yayın kurallarına uygun çalışmalar yürütmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Dersin içeriğini ise bilimsel araştırmada temel kavramlar: bilgi, bilim, araştırma ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma türleri, veri toplama yöntemleri, bilimsel araştırmalar için akademik yazım kuralları ve kaynak gösterme yöntemleri, yayın etiği kavramı ve yayın etiğinin temel ilkeleri, yayın etiği ihlalleri ve tespit yöntemleri, kitap, kitap bölümü, makale, tebliğ yazım kuralları, lisansüstü tez yazım kuralları, bilimsel araştırmalar için etkili sunum teknikleri ve araştırma konularının belirlenmesi konuları oluşturmaktadır.
|
6
|
DAN801
|
DANIŞMANLIK
|
Z
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
Bu derste, danışmanın yönetiminde tez çalışmasının yürütülmesi ve tezin başarılı bir şekilde savunulması amaçlanmaktadır. Bu maksatla uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme, tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme, tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme, tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme yetilerinin kazandırılmasına odaklanılmaktadır. Dersin içeriğini ise tez konusunun tespitine yönelik araştırma yapılması, ilgili literatür ve yazılan tezler çerçevesinde tez konusunun belirlenmesi, tez konusunun sınırlandırılması ve tez cümlesinin saptanması, tez başlığı çerçevesinde geçici plan hazırlanması, tez ile ilgili kaynakların araştırılması ve tasnif edilmesi, tez kaynaklarının okunması ve geçici plan başlıklarına göre sınıflandırılması, tezin geçici planı çerçevesinde tezin yazımına yönelik çalışma notlarının alınması, metin aktarma kurallarına uygun olarak tezin ilk halinin yazılması, tez yazımı sürecinde üslup ve bilimsel etik kurallarının gözden geçirilmesi, tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde dipnot ve kaynakçaların düzenlenmesi, tezde kullanılan araştırma tekniğine uygun metodolojinin belirlenmesi, tezde belirlenen metodoloji çerçevesinde verilerin toplanması ve sınıflandırılması, tezde elde edilen verilerin analiz edilmesi ve bulguların değerlendirilmesi, tezin ön kısmı ile son kısmının yazılması ve genel olarak gözden geçirilmesi konuları oluşturmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
1. SINIF / 2.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
İKT802
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
Bu derste, tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak amaçlanmakta, bunun için de alanda lisans düzeyinde yeterliliğine bağlı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilme ve derinleştirme imkanı elde edilmesi, alanında kabul gören akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olunması, alanında kabul gören akademik çalışmalar yapma becerisi geliştirilmesi, alanında teknik araç ve yöntemleri kullanma yetisi kazanılması, alanında kullandığı teknik araç ve yöntemler sonucunda elde ettiği bilgileri değerlendirme ve yorumlama bilgisi edinilmesi hedeflenmektedir. Dersin içeriğini ise alanda yapılan temel eserler hakkında bilgilendirme ve değerlendirme, alanda yapılan güncel çalışmaların yorumlanması, alanda yapılan çalışmaların teorik çerçeveleri hakkında değerlendirme, alanda yapılan çalışmalarda kullanılan teknik yöntem ve veri tabanları hakkında bilgilendirme, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın hazırlanma kuralları hakkında bilgi edinme, alanda yapılacak akademik bir çalışma konusunun belirlenmesi ve zaman-mekan sınırlarının tespiti, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın geçici planının hazırlanması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun hazırlanması ve sunulması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun değerlendirilmesi, alanda yapılacak akademik bir çalışmada içerik bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada literatür taraması bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada yöntem bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın sunumu, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın değerlendirilmesi ve analizi konularından oluşmaktadır.
|
2
|
İKT806
|
SEMİNER
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
Bu derste, akademik araştırmanın öneminin kavranması, akademik araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi ve akademik bir üslup geliştirilmesinin sağlanması ve böylece akademik araştırma yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriğini: akademik çalışmanın tanımlanması ve kavramsal olarak açıklanması, akademik çalışmaların önemi ve ilgi alanının belirlenmesi, akademik çalışma sürecinde yapılması gerekenlere ilişkin temel olgular ve akademik araştırma yöntemleri, akademik çalışmada dikkat edilmesi gereken durumlar, akademik bir çalışma konusunun seçimine hazırlık, akademik bir çalışma konusunun seçimi ve yazılması süreci, akademik çalışmanın yazım sürecinin takibi, akademik çalışmanın yazım sürecinin takibi ve değerlendirme, aunum kavramsal tanımlaması, açıklamaması ve dikkat edilecek hususlar ile sunum ve sonuçların değerlendirilmesi konuları teşkil etmektedir.
|
3
|
İKT809
|
MİKRO İKTİSAT
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin genel amacı; rasyonel davranan üretici ve tüketicilerin kısıtlı imkânlar içerisinde maksimum kazancı elde etme doğrultusunda kararlarını ne şekilde aldıkları ve nasıl uyguladıkları konusunda bilgilendirmektir. Ayrıca, piyasa çeşitleri ve genel denge koşulunun nasıl sağlandığını açıklamak ve yorumlamaktır. Bu dersin içeriği; tüketici davranışları ve tüketici dengesi, fiyat tüketim eğrisi ve talep fonksiyonu, talep esnekliği, arz fonksiyonu ve arz esnekliği, üretici davranışları, verim analizi ve ürün eğrileri, Üretim fonksiyonu çeşitleri, üretim maliyetleri ve maliyet fonksiyonu, tam rekabet piyasası ve firma dengesi, rekabetsiz piyasalar (monopol, monopson ve iki yanlı tekel piyasaları), monopollü rekabet piyasası, düopol, oligopol ve oligopson piyasaları, faktör piyasaları, genel denge ve refah konularından oluşmaktadır.
|
4
|
İKT811
|
MAKRO İKTİSAT
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; ekonomik problemleri analiz etme yetisinin kazandırılması, makroekonomik problemlerin kaynağını tartışıp çözümler üretilebilmesi, makroekonomik modellerin sınırlarının ve eksikliklerinin analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; makro ekonomiye genel bir bakış, makroekonomik modellerin gelişimi ve ortaya çıkışı, Keynes'in Gelir-Harcama modeli, Hicks'in IS-LM modeli, Toplam Arz-Toplam Talep modeli, Klasik makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Keynesyen makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Cagan'ın uyarlanan beklentiler teorisi, Monetarist makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Lucas sürpriz arz denklemi ve rasyonel beklentilerin önemi, Yeni Klasik makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları, Yeni Keynesyen makroekonomik modelde toplam arz doğrusu ve toplam talep politikaları ile arz yanlı şoklar ve reel konjonktür teorisi konularından oluşmaktadır.
|
5
|
İKT898
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste, öğrencilere araştırma yöntemleri ve yayın etiği ile ilgili bilgi ve farkındalık kazandırmak, bu bağlamda öğrencilerin araştırma ve yayın kurallarına uygun çalışmalar yürütmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Dersin içeriğini ise bilimsel araştırmada temel kavramlar: bilgi, bilim, araştırma ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma türleri, veri toplama yöntemleri, bilimsel araştırmalar için akademik yazım kuralları ve kaynak gösterme yöntemleri, yayın etiği kavramı ve yayın etiğinin temel ilkeleri, yayın etiği ihlalleri ve tespit yöntemleri, kitap, kitap bölümü, makale, tebliğ yazım kuralları, lisansüstü tez yazım kuralları, bilimsel araştırmalar için etkili sunum teknikleri ve araştırma konularının belirlenmesi konuları oluşturmaktadır.
|
6
|
DAN802
|
DANIŞMANLIK
|
Z
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
Bu derste, danışmanın yönetiminde tez çalışmasının yürütülmesi ve tezin başarılı bir şekilde savunulması amaçlanmaktadır. Bu maksatla uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme, tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme, tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme, tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme yetilerinin kazandırılmasına odaklanılmaktadır. Dersin içeriğini ise tez konusunun tespitine yönelik araştırma yapılması, ilgili literatür ve yazılan tezler çerçevesinde tez konusunun belirlenmesi, tez konusunun sınırlandırılması ve tez cümlesinin saptanması, tez başlığı çerçevesinde geçici plan hazırlanması, tez ile ilgili kaynakların araştırılması ve tasnif edilmesi, tez kaynaklarının okunması ve geçici plan başlıklarına göre sınıflandırılması, tezin geçici planı çerçevesinde tezin yazımına yönelik çalışma notlarının alınması, metin aktarma kurallarına uygun olarak tezin ilk halinin yazılması, tez yazımı sürecinde üslup ve bilimsel etik kurallarının gözden geçirilmesi, tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde dipnot ve kaynakçaların düzenlenmesi, tezde kullanılan araştırma tekniğine uygun metodolojinin belirlenmesi, tezde belirlenen metodoloji çerçevesinde verilerin toplanması ve sınıflandırılması, tezde elde edilen verilerin analiz edilmesi ve bulguların değerlendirilmesi, tezin ön kısmı ile son kısmının yazılması ve genel olarak gözden geçirilmesi konuları oluşturmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
2. SINIF / 3.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
İKT803
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
Bu derste, tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak amaçlanmakta, bunun için de alanda lisans düzeyinde yeterliliğine bağlı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilme ve derinleştirme imkanı elde edilmesi, alanında kabul gören akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olunması, alanında kabul gören akademik çalışmalar yapma becerisi geliştirilmesi, alanında teknik araç ve yöntemleri kullanma yetisi kazanılması, alanında kullandığı teknik araç ve yöntemler sonucunda elde ettiği bilgileri değerlendirme ve yorumlama bilgisi edinilmesi hedeflenmektedir. Dersin içeriğini ise alanda yapılan temel eserler hakkında bilgilendirme ve değerlendirme, alanda yapılan güncel çalışmaların yorumlanması, alanda yapılan çalışmaların teorik çerçeveleri hakkında değerlendirme, alanda yapılan çalışmalarda kullanılan teknik yöntem ve veri tabanları hakkında bilgilendirme, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın hazırlanma kuralları hakkında bilgi edinme, alanda yapılacak akademik bir çalışma konusunun belirlenmesi ve zaman-mekan sınırlarının tespiti, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın geçici planının hazırlanması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun hazırlanması ve sunulması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun değerlendirilmesi, alanda yapılacak akademik bir çalışmada içerik bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada literatür taraması bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada yöntem bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın sunumu, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın değerlendirilmesi ve analizi konularından oluşmaktadır.
|
2
|
İKT807
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
Bu derste, tez çalışmasını bilimsel ilkelere uygun şekilde yürütmek ve akademik yazım kurallarına uygun bir tez raporu hazırlamak amaç edinilmiştir. Dersin içeriğini, tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması, tarama sonuçlarının sınıflandırılması, veri toplama aracının geliştirilmesi, elde edilen bilgilerin eleştirel gözle değerlendirilmesi, danışmanla paylaşılması, araştırma verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlandırılması, elde edilen bilgilerin eleştirel gözle değerlendirilmesi, danışmanla paylaşılması, araştırma sonucunda konusu ile ilgili önerilerde bulunulması, çalışmaların yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarılması ve araştırmanın raporlaştırılması konuları oluşturmaktadır.
|
3
|
DAN801
|
DANIŞMANLIK
|
Z
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
Bu derste, danışmanın yönetiminde tez çalışmasının yürütülmesi ve tezin başarılı bir şekilde savunulması amaçlanmaktadır. Bu maksatla uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme, tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme, tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme, tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme yetilerinin kazandırılmasına odaklanılmaktadır. Dersin içeriğini ise tez konusunun tespitine yönelik araştırma yapılması, ilgili literatür ve yazılan tezler çerçevesinde tez konusunun belirlenmesi, tez konusunun sınırlandırılması ve tez cümlesinin saptanması, tez başlığı çerçevesinde geçici plan hazırlanması, tez ile ilgili kaynakların araştırılması ve tasnif edilmesi, tez kaynaklarının okunması ve geçici plan başlıklarına göre sınıflandırılması, tezin geçici planı çerçevesinde tezin yazımına yönelik çalışma notlarının alınması, metin aktarma kurallarına uygun olarak tezin ilk halinin yazılması, tez yazımı sürecinde üslup ve bilimsel etik kurallarının gözden geçirilmesi, tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde dipnot ve kaynakçaların düzenlenmesi, tezde kullanılan araştırma tekniğine uygun metodolojinin belirlenmesi, tezde belirlenen metodoloji çerçevesinde verilerin toplanması ve sınıflandırılması, tezde elde edilen verilerin analiz edilmesi ve bulguların değerlendirilmesi, tezin ön kısmı ile son kısmının yazılması ve genel olarak gözden geçirilmesi konuları oluşturmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
2. SINIF / 4.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
İKT804
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
Bu derste, tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak amaçlanmakta, bunun için de alanda lisans düzeyinde yeterliliğine bağlı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirilme ve derinleştirme imkanı elde edilmesi, alanında kabul gören akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olunması, alanında kabul gören akademik çalışmalar yapma becerisi geliştirilmesi, alanında teknik araç ve yöntemleri kullanma yetisi kazanılması, alanında kullandığı teknik araç ve yöntemler sonucunda elde ettiği bilgileri değerlendirme ve yorumlama bilgisi edinilmesi hedeflenmektedir. Dersin içeriğini ise alanda yapılan temel eserler hakkında bilgilendirme ve değerlendirme, alanda yapılan güncel çalışmaların yorumlanması, alanda yapılan çalışmaların teorik çerçeveleri hakkında değerlendirme, alanda yapılan çalışmalarda kullanılan teknik yöntem ve veri tabanları hakkında bilgilendirme, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın hazırlanma kuralları hakkında bilgi edinme, alanda yapılacak akademik bir çalışma konusunun belirlenmesi ve zaman-mekan sınırlarının tespiti, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın geçici planının hazırlanması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun hazırlanması ve sunulması, alanda yapılacak akademik bir çalışma raporunun değerlendirilmesi, alanda yapılacak akademik bir çalışmada içerik bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada literatür taraması bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmada yöntem bağlamında karşılaşılabilecek sorunların çözümü, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın sunumu, alanda yapılacak akademik bir çalışmanın değerlendirilmesi ve analizi konularından oluşmaktadır.
|
2
|
İKT808
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
Bu derste, tez çalışmasını bilimsel ilkelere uygun şekilde yürütmek ve akademik yazım kurallarına uygun bir tez raporu hazırlamak amaç edinilmiştir. Dersin içeriğini, tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması, tarama sonuçlarının sınıflandırılması, veri toplama aracının geliştirilmesi, elde edilen bilgilerin eleştirel gözle değerlendirilmesi, danışmanla paylaşılması, araştırma verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlandırılması, elde edilen bilgilerin eleştirel gözle değerlendirilmesi, danışmanla paylaşılması, araştırma sonucunda konusu ile ilgili önerilerde bulunulması, çalışmaların yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarılması ve araştırmanın raporlaştırılması konuları oluşturmaktadır.
|
3
|
DAN802
|
DANIŞMANLIK
|
Z
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
Bu derste, danışmanın yönetiminde tez çalışmasının yürütülmesi ve tezin başarılı bir şekilde savunulması amaçlanmaktadır. Bu maksatla uzmanlık alanı ile ilgili tez konusu ve başlığını belirleyebilme, tez konusu ile ilgili geçici plan hazırlayabilme ve ilgili kaynakları toplayabilme, bilimsel etik ilkelerine uygun olarak tez yazım üslubunu kullanabilme, tezde kullanılan araştırma metodolojisine göre verileri toplayabilme ve analiz edebilme, tezi genel olarak hazırlayabilme ve savunmaya uygun hale getirebilme yetilerinin kazandırılmasına odaklanılmaktadır. Dersin içeriğini ise tez konusunun tespitine yönelik araştırma yapılması, ilgili literatür ve yazılan tezler çerçevesinde tez konusunun belirlenmesi, tez konusunun sınırlandırılması ve tez cümlesinin saptanması, tez başlığı çerçevesinde geçici plan hazırlanması, tez ile ilgili kaynakların araştırılması ve tasnif edilmesi, tez kaynaklarının okunması ve geçici plan başlıklarına göre sınıflandırılması, tezin geçici planı çerçevesinde tezin yazımına yönelik çalışma notlarının alınması, metin aktarma kurallarına uygun olarak tezin ilk halinin yazılması, tez yazımı sürecinde üslup ve bilimsel etik kurallarının gözden geçirilmesi, tez yazım kılavuzuna uygun bir şekilde dipnot ve kaynakçaların düzenlenmesi, tezde kullanılan araştırma tekniğine uygun metodolojinin belirlenmesi, tezde belirlenen metodoloji çerçevesinde verilerin toplanması ve sınıflandırılması, tezde elde edilen verilerin analiz edilmesi ve bulguların değerlendirilmesi, tezin ön kısmı ile son kısmının yazılması ve genel olarak gözden geçirilmesi konuları oluşturmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
İKTİSAT TEZLİ YÜKSEK LİSANS
ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ
|
1. SINIF / 1.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
İKT813
|
BÜYÜME TEORİLERİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı iktisadi büyümeyi temel teorik modeller ve kurumsal yaklaşımlar aracılığı ile incelemek ve iktisadi büyümenin dinamiklerini anlamaktır. Derste neoklasik büyüme teorileri, AK Modeli, ürün çeşitliliği, Schumpeter Modeli, sermaye, yenilik ve büyüme hesaplamaları, finans ve büyüme, teknoloji transferi ve ülkeler arası yakınsama, büyümenin aşamaları, kurumlar, büyüme politikası konuları ele alınacaktır.
|
2
|
İKT815
|
İKTİSADİ DOKTRİNLER TARİHİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste, iktisat biliminin ortaya çıkışından günümüze farklı iktisadi okulların ve iktisatçıların görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; ,iktisat Biliminin ortaya çıkışı: Antik Yunan’da iktisat, iktisat biliminin felsefeden ayrılışı: Adam Smith’den önce iktisat, Klasik iktisat, Marxist iktisat, Klasik ve Marxist iktisat arasında benzerlik ve farklılıklar, Değer teorisinin değişimi: Marjinal Devrim, Marjinal Devrim ve Walras, Avusturya iktisat okulu, 20. yüzyılın ilk yarısında Neoklasik iktisat, Keynesyen iktisat, Neoklasik iktisadın dönüşümü, rasyonel beklentiler ve yeni iktisadi okullar ve 20. yüzyılda iktisadi sorunlara alternatif yaklaşımlar konularından oluşmaktadır.
|
3
|
İKT817
|
TÜRKİYE EKONOMİSİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı öğrencinin Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türkiye ekonomisinin gelişim süreci hakkında bilgi edinmesidir. Bu dersin amacı Türkiye Ekonomisinde Temel Makro Ekonomik Büyüklüklerin Gelişimi: İşsizlik, Milli Gelir, Enflasyon Türkiye Ekonomisinin Sektörel Analizi Türkiye Ekonomisi Dış Ticareti ve Dış Ödemeler Bilançosu Türkiye Ekonomisi Yaşanan Krizler ve İstikrar Tedbirleri gibi konularda öğrencilerin bilgilenmesini sağlamaktır.
|
4
|
İKT819
|
İKTİSAT METODOLOJİSİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; öğrencilere iktisadın tanımı, konusu, pozitif ve normatif iktisat metodolojileri epistemolojideki gelişmelerle birlikte öğretilecek, ders neticesinde öğrencilerin bu alandaki literatürü takip edebilme ve alana katkı yapabilme potansiyeline ulaşmaları amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; temel kavramlar, bilimsel bilgi, pozitif iktisat metodolojisi: rasyonellik, açıklanmış teoriler ve beklenen fayda teorisi, oyun teorisi, iktisatçılar ve metodolojileri, J. S. Mill ve Methodenstriet, L. Robbins: a priori, T. W. Hutchison: a posteriori, davranışsal iktisat metodolojisi, Avusturya İktisat Okulu, Kompleksite İktisadı, Sosyalist hesaplama tartışması ve metodolojisi konularından oluşmaktadır.
|
5
|
İKT821
|
MAKRO İKTİSATTA YENİ YAKLAŞIMLAR
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders, makro iktisat alanındaki alternatif yaklaşımları ele alarak öğrencilere geleneksel teorilere farklı bir perspektif kazandırmayı amaçlar. Heterodoks makro iktisat okullarını merkeze alarak, iktisadi istikrarsızlık, belirsizlik, gelir dağılımı, finansal dinamikler ve kamu politikalarının makroekonomik etkilerini kapsamlı bir şekilde inceler. Ders, öğrencilere post-Keynesyen, Marksist, kurumsal ve ekolojik iktisat gibi heterodoks teorilere dair temel yaklaşımları kavrama, karşılaştırma ve analiz etme becerisi kazandırmayı hedefler. Bu dersin içeriği; heterodoks makro iktisat perspektifi, Keynesyen iktisat ve makroekonomik politikalar, post-Keynesyen teori ve belirsizlik, Kalecki ve gelir dağılımının talep üzerindeki etkisi, Marksist makro iktisat ve kriz analizi, kurumsal iktisat ve ekonomik yapılar, ekolojik iktisat, finansal istikrarsızlık ve Minsky hipotezi, gelir ve servet dağılımı, parasal iktisatta alternatif yaklaşımlar, refah devleti ve sosyal politikalar, ekonomik krizlerin heterodoks analizi, küresel kapitalizmin geleceği konularından oluşmaktadır.
|
6
|
İKT823
|
MERKEZ BANKACILIĞI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; ülkemizde ve dünyada merkez bankalarının, kullandıkları para politikası araçlarının ekonomiyi etkileme sürecini, merkez bankalarının fonksiyonlarının önemini, merkez bankası bilançosunun analizi ve yorumunu öğretmeyi hedeflemektedir. Bu ders içeriği; Merkez Bankacılığının Tarihsel Gelişimi, Merkez Bankasının Rolü, Görev ve Yetkileri, Merkez Bankacılığının Gelişimi ve 2000'li Yıllarda Öne Çıkan Bağımsızlık Olgusu, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kanunu, Merkez Bankalarının Para Politikası Araçları, Merkez Bankalarının Fiyat İstikrarı Görevi ve Enflasyonla Mücadele, Enflasyon Hedeflemesi Modeli, Tarihsel Gelişimi ve Anlamı, Finansal Krizler ve Merkez Bankacılığı, Finansal Kurumlar ve Merkez Bankası İlişkileri, Merkez Bankası Para Politikası Kurulu ve İşlevi, Merkez Bankalarının Finansal İstikrara Yönelik Görevi, Merkez Bankası Bilançosu ve Rezerv Yönetimi, Merkez Bankası ve Kamu Finansmanı ve Merkez Bankası Döviz Piyasaları konularından oluşmaktadır.
|
7
|
İKT825
|
DAVRANIŞSAL İKTİSAT
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; İktisat teorilerinin rasyonellik varsayımının geçerli olmadığı durumda, bireylerin karar alma süreçlerinin incelenmesi, bireylerin psikolojik, duygusal ve bilişsel önyargılarının ekonomik kararlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; iktisat ve psikoloji, davranışsal iktisat ve rasyonellik, irrasyonellik ve iktisat, sınırlı rasyonellik, belirsizlik, mutluluk iktisadı, mutluluk kavramı, fayda ve mutluluk, deneysel iktisat, çevre ve davranışsal iktisat, nöroiktisat, Dünya’da ve Türkiye’de mutluluk konularından oluşmaktadır.
|
8
|
İKT827
|
UYGULAMALI EKONOMETRİ
|
S
|
2
|
2
|
0
|
4
|
3
|
6
|
Bu derste, gerçek verileri ve ekonomik modelleri kullanarak ekonometrik metodların uygulamalarını, ekonometrik yazılımları anlamayı ve analiz sonucun elde edilen bulguların yorumlanarak raporlanabilmesi amaçlamaktadır. Bu ders içeriği; Giriş ve Bazı İstatistiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi, Regresyon Çözümlemesi-Nedensellik, Korelasyon ve Veri Çeşitleri, Basit doğrusal regresyon denklemi, Çoklu doğrusal resgresyon denklemi, Regresyon katsayılarının bireysel anlamlılık testi: t-testi, İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu, İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması, Eviews programına giriş ve uygulama, İki Değişkenli Regresyon Modelinin Uzantıları: Ölçü Birimi, Fonksiyonel Kalıplar, İki Değişkenli Regresyon Modelinin Uzantıları: Ölçü Birimi, Çoklu Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu, Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu, Değişen varyans sorunu ve Kukla Değişkenli Regresyon Modeli konularından oluşmaktadır.
|
9
|
İKT829
|
KAMU EKONOMİSİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı piyasa başarısızlığı ve devletin başarısızlığı çerçevesinde kamu kesiminin ekonomideki işlevlerinin mikroekonomik analiz imkanlarından faydalanılarak yapılmasıdır. Dersin içeriği, kamu maliyesi ve ideoloji, pozitif ve normatif analiz araçlar, kamusal mallar, dışsallıklara müdahale araçları, politik iktisat, fayda-maliyet analizi, sağlık hizmetleri piyasası, sağlık hizmetleri piyasası ve devlet, sosyal güvenlik, sosyal güvenlik ve gelir dağılımı, gelir dağılımı ve devlet konularından oluşmaktadır.
|
10
|
İKT831
|
KAMU HARCAMALARI ANALİZİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders; kamu kesiminin genel olarak harcama politikalarının ve özel olarak çeşitli hizmet alanlarına yönelen harcamalarının ekonomik analizini amaçlamaktadır. Devletin Müdahalesinin İktisadi Rasyoneli, Kamu Harcamaları ve Karar Alma Süreci, Kamusal Üretim ve Bürokrasi, Kamu Harcamalarının Analizi, Eğitim, Sağlık, Sosyal Güvenlik Harcamalarının Analizi konuları ise dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
11
|
İKT833
|
VERGİLEMEDE YENİ GELİŞMELER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı: vergileme alanındaki yeni gelişmeler ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, vergi hukukundaki yeni gelişmeleri yorumlama yeteneği ile donatmak, son vergileme düzenlemelerinin yorumlanması ve uygulanması ile ilgili muhakeme gücü edindirmektir. Dersin içreğini ise vergi hukuku kaynakları içinde yeni düzenleyici işlemlerin değerlendirilmesi, vergileme ile ilgili yeni Anayasa Mahkemesi ile Danıştay kararlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, Türkiye Muhasebe Standartları ve Bağımsız Denetimin vergilemeye ilişkin düzenlemelerinin irdelenmesi, özel kanunların (TTK, BK vb.) vergilemeye ilişkin düzenlemelerinin incelenmesi, gelir ve kurumlar vergisinde yeni düzenlemelere (Ar-Ge istisnası, Ar-Ge harcaması, yatırım indirimi vs) dair konuların incelenmesi, kurumlar vergisinde örtülü sermaye, kontrol edilen yabancı kurum kazancı ve transfer fiyatlandırması konularının değerlendirilmesi, Gelir Vergisi Kanunu'nda yeni vergi güvenlik önlemlerinin ele alınması, Vergi Usul Kanunu’nda getirilen yeni vergi düzenlemelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, vergi idaresinin ve denetim faaliyetlerinin yeniden yapılandırılmasına yönelik düzenlemelerin değerlendirilmesi, “Ombudsmanlık” kurumunun Türk Vergi Sistemi içindeki yeri ve rolünün incelenmesi, dünyada vergi idareleri arasında işbirliği ve bilgi değişimi anlaşmaları ve içeriklerinin incelenmesinden oluşmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
1. SINIF / 2.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
İKT810
|
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin amacı öğrencinin para teorisi ve para politikaları uygulamaları hakkında güncel literatüre hâkim olmasıdır. Öğrenci böylece parasal ekonomi ile ilgili konuları analiz edebilme yeteneği kazanacaktır. Bu dersin içeriği para arzı ve para talebi teorileri, para politikaları, faiz teorileri, parasal aktarma mekanizmaları, para politikalarının ekonomik büyümedeki ve enflasyonist ortamdaki yeri gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
2
|
İKT812
|
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders, uluslararası ticaret ve finans teorilerini inceleyerek küresel ekonomik ilişkileri anlamayı amaçlar. Öğrenciler, uluslararası ekonomik etkileşimlerin ülke ekonomilerine etkilerini analiz etme yetkinliği kazanacaklardır. Derste, klasik ticaret teorileri: mutlak ve karşılaştırmalı üstünlükler teorileri, faktör donatım teorisi ve Heckscher-Ohlin Modeli, yeni ticaret teorileri ve ölçek ekonomileri, dış ticaret politikaları, ticaretin refah üzerindeki etkileri, ödemeler dengesi, döviz kuru teorileri ile uluslararası ekonomik kuruluşlar ve işlevleri konuları ele alınacaktır.
|
3
|
İKT814
|
İKTİSAT POLİTİKASI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı, iktisat politikası amaçlarını ve bu amaçlara uygun iktisat politikası araçlarını tanımlamak, iktisat doktrinlerinin politika uygulamaları hakkındaki teori ve önerilerini ortaya koymak, temel iktisat politikası teorisi bağlamında, para ve maliye politikaları başta olmak üzere iktisadi dalgalanma ve istikrar politikalarına geniş bir perspektif sunmaktır. Ayrıca, iktisat doktrinlerinin politika uygulamalarını ifade ederek enflasyon, işsizlik, büyüme ve bütçe açıkları gibi konularda bilgi sahibi olmak amaçlanmaktadır. İktisat politikasının tanımı ve kavramları, iktisat politikası ve kamu kurumları, iktisat politikası ve uluslar arası kuruluşlar, iktisat politikasının amaç ve stratejileri, iktisat politikasının araçları, karar alma yöntemleri ve süreçleri, iktisat politikasındaki temel sorunlar, iktisat politikasının belirlenmesi, iktisadi dalgalanmalar ve istikrar politikalarına ek olarak bu politikaların büyüme, enflasyon ve işsizlik bağlamında ele alınması, para ve maliye politikaları başta olmak üzere iktisat okullarının iktisat politikasına yaklaşımları; Klasik, Keynesyen, Monetarist, Yeni Klasik, Yeni Keynesyen gibi okulların teorileri ve politika uygulamaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
4
|
İKT816
|
EKONOMİK KALKINMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders, öğrencilere kalkınma teorilerinin yanı sıra, kalkınma makroekonomisi, kalkınmanın politik ekonomisi ve sanayi politikası gibi konularda derinlemesine anlayış kazandırmayı hedefler. Derste kalkınma ekonomisinin geleneksel ve modern teorileri, Amartya Sen’in kalkınma yaklaşımı, kalkınmada aşamalar, yapısalcılar, Bağımlılık Okulu, Lewis Modeli, Büyük İtiş Modeli, Kremer Modeli, Hausman-Rodrik-Velasco Modeli, sanayi politikaları, neoliberal dönüşüm, gelir eşitsizliği ve ekolojik sorunlar ele alınacaktır.
|
5
|
İKT818
|
İKTİSADİ SİSTEMLER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste, farklı iktisadi sistemlerin özelliklerinin incelenmesi, iktisadi sistemlerin etkinliklerinin karşılaştırılması ve dağılımda eşitlik ve adalet konularının incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu ders Dünyada refahın ortaya çıkışı: Sanayi Devrimi, İktisadi sistemlerin karşılaştırılması için kriterler, Liberaliz/Kapitalizm, Marxizm/Sosyalizm, İktisadi hesaplama nedir, Sosyalizmde İktisadi Hesaplama tartışmaları: Marx’ın piyasa eleştirisi, Sosyalizmde İktisadi Hesaplama tartışmaları: Mises ve iktisadi hesaplama, Sosyalizmde İktisadi Hesaplama tartışmaları: Taylor ve Lange’nin cevapları,Sosyalizmde İktisadi Hesaplama tartışmaları: Hayek ve bilgi ve deneyimin önemi, Tam Rekabet Piyasası ve hesaplama tartışmaları, Kompleksite ve hesaplama tartışmaları, Gelir ve servet dağılımı: Rawls, Dworkin ve Nozick’in görüşleri ve İktisadi eşitsizlik ve adalet konularından oluşmaktadır.
|
6
|
İKT820
|
MATEMATİKSEL İKTİSAT
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; iktisat biliminde kullanılan matematiksel becerilerin kazandırılması, iktisat teorilerin matematiksel olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; iktisadi modeller, iktisadi denge, matrisler, ters matris, Cramer kuralı, piyasa ve ulusal gelir modelleri, karşılaştırmalı çok değişkenli fonksiyonlar konularından oluşmaktadır.
|
7
|
İKT822
|
KARŞILAŞTIRMALI POLİTİK İKTİSAT
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders, iktisadi düşünce ve politikanın evrimini inceleyerek, öğrencilere karşılaştırmalı bir politik iktisat perspektifi sunmayı hedefler. İktisadi teorik yaklaşımları, politika ile olan ilişkilerini vurgulayarak, hem tarihsel hem de kavramsal açıdan ele almayı amaçlar. Ders, öğrencilere çeşitli iktisadi düşünce okulları arasındaki farklılıkları değerlendirme, analiz etme ve bu bakış açılarını karşılaştırma becerisi kazandırmayı amaçlar. Bu dersin içeriği; politik iktisadın ruhu, kapitalist sistemi anlama: klasik politik iktisat - klasik liberalizm - ekonomik milliyetçilik - radikal-Marksist politik iktisat, kapitalizm ve devlet: Keynes ve Hayek, kurumsal analiz, politik iktisatta yöntem, çıkar odaklı yaklaşım ve kamu tercihi teorisi, finans ve şirket kapitalizminin politik iktisadı: finansal sistem, finans ve şirket kapitalizminin politik iktisadı: şirket kapitalizmi, refahın politik iktisadı ve devletin politik iktisadı konularından oluşmaktadır.
|
8
|
İKT824
|
EKONOMİK KRİZLER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste; Küresel ekonominin genel yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak ve tarihsel çerçevede ekonomik ve finansal krizleri analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders içeriği; Küresel ekonominin genel görünümü; uluslar arası sermaye hareketleri ve küreselleşme olgusu Sanayi Devrimi’nden I. Dünya Savaşı’na küresel ekonomide genel eğilim, I. Dünya Savaşı’ndan II. Dünya Savaşı’na; Küresel ekonominin gelişimi, II. Dünya Savaşı sonrası dünya ekonomisinde yaşanan gelişmeler, 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı, 1980 Sonrası Dönemde Yaşanan İktisadi Krizler, Konjonktür Kuramları, Kriz Modelleri, I. II. ve III. Kuşak Kriz Modelleri, 1980 sonrası yaşanan finansal krizler, Türkiye’nin ekonomik krizleri, Uluslararası Kurumların Krizlere Etkisi ve Kriz Göstergeleri, 2007-2008 küresel kriz, sonrası ve geleceğe ilişkin beklentiler, Finansal Krizlere Yönelik Erken Uyarı Sistemleri; Öncü Göstergeler, Sinyal Yaklaşımı, ve Finansal Krizlerde Bulaşma konularından oluşmaktadır.
|
9
|
İKT826
|
REFAH EKONOMİSİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin genel amacı; sosyal ve ekonomik olarak bir bireyin veya toplumun mevcut durumundaki iyileşmelerin nasıl olabileceğini inceler ve değerlendirmelerde bulunmaktır. Analizlerinde kısmi denge ve genel denge yaklaşımı içinde ele alarak Leon Walras’ın yaklaşımı kullanılır. Ayrıca, bireysel tercihlerin kamu tercihlerine dönüştürülmesi sürecinin; refah etkilerinin politika oluşumu ile olan ilişkisinin; kamu politikalarında refah analizi gerçekleştirme yöntemlerin anlaşılması da amaçlamaktadır. Bu dersin içeriği; refah ekonomisine giriş, genel ekonomideki yeri, genel denge ve refah ekonomisi, sosyal refah kriterleri; ekonomik optimum, refah sınırı, malların tüketiciler arasındaki dağılımındaki etkinlik ve Edgeworth Kutu diyagramı, sosyal politika ve çeşitli ülkelerdeki uygulamaları, refah fonksiyonu olarak sağlık uygulamaları, refah kriteri ve bazı iktisatçıların görüşleri, dışsallıklar, N. Kaldor - Hicks kriteri, Sitovsky ve İkili kriter, A.Berkson ve Betham kriteri, Paul A. Samuelson Sosyal Kayıtsızlık Eğrileri, K.Arrow ve Seçim Çelişkisi, refah devleti ve türleri, bilgi, risk ve refah analizi konularından oluşmaktadır.
|
10
|
İKT828
|
ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ
|
S
|
2
|
2
|
0
|
4
|
3
|
6
|
Bu derste; öğrencilerin uzun dönem planlama ve tahmin yapmak için ekonomi alanında kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayarak, zaman serileri yöntemlerini ayrıntılı biçimde tanıtmak ve EViews paket programı yardımıyla zaman serisi verilerini analiz edebilecek düzeyde bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin içeriği; Yapısal Kırılmalar, Keskin yapısal kırılmalı birim kök testleri, Fourier birim kök testleri, Fourier Toda-Yamamoto nedensellik test, Fourier-Shin eşbütünleşme testi, Fourier ADL eşbütünleşme testi, Fourier ARDL eşbütünleşme testi, Dalgacık dönüşümleri, Dalgacık nedensellik testi, Doğrusallık analizi, Doğrusal olmayan birim kök testleri, Lineer olmayan eşbütünleşme testleri, Diks-Panchenko doğrusal olmayan nedensellik testi, FMOLS, DOLS ve CCR tahmincileri konularından oluşmaktadır.
|
11
|
İKT830
|
MALİYE POLİTİKASI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı, ekonomik istikrar, ekonomik büyüme ve kalkınma ve gelir dağılımı gibi makroekonomik hedeflere ulaşmada maliye politikasının yerini incelemek ve para politikası ile karşılaştırmalı olarak analiz edebilmektir. Bu dersin içeriği, kamu maliyesine giriş ve iktisat politikası ile ilişkisi, maliye politikasının içeriği, maliye politikasının tanımı, maliye politikasının amaçları, maliye politikasının teorik yaklaşımları, maliye politikası ve milli gelir, maliye ve para politikası ve ekonomik istikrar, maliye politikası yöntemleri, maliye politikası ve istikrarsızlık, enflasyona yönelik maliye politikası, deflasyona yönelik maliye politikası, stagflasyona yönelik maliye politikası, genel tartışmalar konularından oluşmaktadır.
|
12
|
İKT832
|
KAMU GELİRLERİ ANALİZİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders; kamu kesiminin gelir tarafıyla ilgili temel kavramların ve ilişkilerin ele alınmasını amaçlamaktadır. Dersin içeriğini ise, giriş: vergilemeye ilişkin kavramlar ve vergilerin sınıflandırması, iyi bir vergi sisteminde bulunması gereken özellikler, vergi yansıması analizi, vergileme ve iktisadi etkinlik, optimal vergileme, gelir dağılımı ve vergileme, kişisel gelirin vergilendirilmesi, kurumlar vergisi ve iktisadi analizi, tüketimin vergilendirilmesi ve iktisadi analizi, sermaye vergileri ve iktisadi analizi, vergi harcamaları, vergi sisteminin basitliği ve uyum maliyetleri, kayıt dışı ekonomi ve vergiden kaçınma, vergi reform alternatifleri ve analizi konuları oluşturmaktadır.
|
13
|
İKT834
|
VERGİ REVİZYONU
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste, vergi revizyonunun amacı, çeşitleri, kapsamı ve yöntemlerini öğrenilmesi, edinilen bilgiler marifetiyle Türk vergi sisteminde yer alan vergilerde yapılan tarhiyatların incelenebilmesi, varsa hataların tespit edilebilmesi ve gerekli revizyonların yapılabilecek yetiye erişilmesi amaç edinmiştir. Dersin içeriğini: vergi revizyonun tanımı, amacı ve çeşitleri, vergi revizyonunun yöntemleri, vergi revizyonunun kapsamı, vergi revizyonu ve vergisel denetim, vergi yasaları ve revizyon (usule ilişkin düzenlemeler), vergi yasaları ve revizyon (Türk Vergi Sistemi) konuları ile uygulama örnekleri teşkil etmektedir.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
İktisat Tezli Yüksek Lisans programı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu
|