ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE
ÖĞRENCİ İKAMET İZİNLERİ HAKKINDA
29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren YÖK Başkanlığı ile İç İşleri Bakanlığı arasında yapılan protokole istinaden; öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan yükseköğretim (ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora) öğrencilerinin, öğrenci ikamet izni başvurusu yaptıktan sonra ikamet izni öğrenci kayıt formuyla birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımıza 31.01.2024 tarihine kadar teslim etmeleri gerekmektedir.
Dosyaya Eklenecek Belgeler
- İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
- Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
- Öğrencilik durumunu gösterir belge
- 4 adet biyometrik fotoğraf
- Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
- Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi” yeterlidir)
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
- Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
- Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
- Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
- İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
- 18 yaşından küçük yabancılar için;
- Vize muafiyeti ile ya da farklı amaca yönelik vize ile gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vize ile ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)
Başvuru ve bilgi edinmek için tıklayınız.
08.12.2023 Görüntülenme Sayısı: 485