TÜBİTAK 2237-A Kapsamında Kabul Edilen
Date Added :26.09.2023 16:23 Date of Update: 26.09.2023 16:00 App.goruntuleme_sayisi :392

Fakültemiz Harita Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nuri Erdem öncülüğünde başlatılan ve 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı çerçevesinde desteklenen "Deprem Verilerine Dayalı Bilimsel Yayın Hazırlama Eğitimi" projesinin eğitimi 18-21 Eylül 2023 tarihleri arasında üniversitemizde gerçekleştirildi.

20 kursiyerin katıldığı eğitimin yerel düzenleme kurulunu, OKÜ Mühendislik Fakültesi Harita Mühendisliği Bölümü'nden Dr. Öğr. Üyesi Selma Zengin Kazancı ve Dr. Öğr. Üyesi Ceren Yağcı oluştururken eğitmen kadrosunda ise alanının deneyimli akademisyenlerinden Doç. Dr. Dursun Akaslan, Doç. Dr. Mustafa Ulukavak, Doç. Dr. Tarık Baran, Doç. Dr. Bülent Bostancı, Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Altay, Dr. Öğr. Üyesi Selma Zengin Kazancı ve Dr. Öğr. Üyesi Ceren Yağcı yer aldı.

Proje yürütücülüğünü yapan Doç. Dr. Nuri Erdem, "Dijital teknolojideki hızlı evrim, bireylerin şehirler, ülkeler, bölgeler ve dünya genelinde bilgiye bakış açısını dönüştürmektedir. Bu değişim, deprem gibi hayati konularda veri kullanma şekillerini de yeniden şekillendirmektedir. Deprem öncesi ve sonrası için güncel ve doğru verilere olan talep sürekli artıyor. Bu ihtiyaç, sadece can ve mal güvenliği, şehir yerleşimi veya fay hatlarına göre planlama için değil; aynı zamanda deprem temelli harita oluşturma, teknik projelerin geliştirilmesi ve Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) ile deprem haritalarının üretilmesi için de büyük önem taşıyor." dedi

Deprem konusundaki bilimsel çalışmaların artırılması ve alanda bilimsel niteliğin daha da zenginleştirilmesi amacı taşıyan "Deprem Verilerine Dayalı Bilimsel Yayın Hazırlama Eğitimi"ni başarıyla tamamlayan kursiyerlere katılım belgeleri, eğitmen ile yardımcı personele ise teşekkür belgeleri düzenlenen törenle verildi.(Haberin Kaynağı için tıklayınız...)

 

                                             

Personnel e-OKÜ Faculty Members Graduates What Where? Contact Türkçe Prospective Student Koyu Tema